Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 3 januari 2012

Löften

Tycker de är så roligt med Nyårslöften. Nu ser man folk ute & går som galningar, Nicorette är nästan slut på hyllorna & kundkorgar/vagnar är fyllda med grönsaker, frukt & hälsosamma äckliga böner, groddor & råris.
De går några månader & man märker att de bli mindre & mindre folk som motionerar, Nicorettehyllorna gapar inte lika tomma & var & varannan korg börjar fyllas med Fredagsmys.

Jag har slutat ge Nyårslöften, förr gav jag löften om att gå ner i vikt, sluta snusa, bli en bättre människa & sluta bråka. Men nu har jag gett upp de här med att ge Löften.... vikten pendlar eftersom jag lessnar efter ett tag av nån anledning, bli en bättre människa har jag kommit fram till att de inte heller funkar, varför ska jag ändra på nånting som ÄR Lisa?? Visst finns de saker som andra stör sej på hos mej, men gör jag nåt åt dom så hittar folk alltid nåt annat att störa sej på. Vad ska folk annars prata om?? De är ju bara väder & andra människor man pratar om.
De här med att sluta bråka kommer ju att funka om folk runt omkring mej slutar bete sej illa mot mej eller mina medmänniskor. Om folk slutar reta upp mej så slutar ju jag att reta upp andra oxå.
Snusningen har jag ju provat på, att sluta alltså & jag kommer aldrig prova igen!!! Jag vill helt enkelt INTE göra de. När jag känner att NU vill jag sluta, så kommer jag att göra de. Inte tidigare. Inte ens om killen skulle erbjuda sej att raka hakan varannan dag...som Tommy gjorde ;)
Snusen är en del av mej, lite som Lilleman är en del av mej. Jag bli alldelens kallsvettig när snusdosan är borta, lika kallsvettig bli jag om jag tappar bort lilleman oxå. Så ingen av dessa 2 vill jag tappa bort!!
Så i år ger jag bara ett nyårslöfte!! Att inte ge några nyårslöften alls.

ses

Inga kommentarer: