Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 24 december 2010

Äntligen

Nu är Julen över & nöjd är jag över de.
Firat jul 2 dagar i sträck. Då menar jag att jag ätit samma mat 2 dagar i rad. Julmat dessutom, som dessutom innehåller så mycket fett & grädde så man få Gallproblem, magkatarr & diareé.
I går(torsdag) så va jag & lilleman i Graninge för att fira lilla Julafton med min mamma & pappa. Dit kom även min älskade lillebror,hans tjej & bästaste Mirre. Tomten kom oxå dit en sväng. Så då fick jag iaf reda på att jag varit snäll,lilleman hade oxå varit snäll.
Mycket klappar blev de för både mej & lilleman. Bäst av allt va att jag fick en kitchen Aid (ursäkta stavningen om de blev fel). Fick en kaffekvarn oxå & så klart fick jag även kaffebönor för ett helt kompani. En ny stekpanna fick jag oxå...enda mamma sa va: Snälla Lisa,kasta inte ut den oxå genom dörren när du blir arg. Hmmm,få väl försöka låta bli. Kanske få ta tag i byxlinningn på Tommy nästa gång & hiva ut han genom dörren när jag ska steka pannkaka & de inte går som jag vill,i stället för stekpannan.
Av min Mirre fick jag jättefina muggar med fat till,tanken är att vi ska dricka te ur dom. Men eftersom vi träffas så sällan,så få dom stå i skåpet & se väldigt inbjudande ut.
Nackdelen va väl kylan...36- va de när jag & lilleman åkte hemmåt. Va lite bitit i kinderna.

Väl hemma så packade vi upp våra julklappar & sen kom grannen över på en uppesittarwhisky.

Vaknade vid 7 imorse av en glad lilleman som förkunnade att de minsann va Julafton idag & att Jimmy & Helena skulle komma. De va höjdpunkten idag.
Åkte till Stan i 31- för att äta julfrukost hos svärisarna.
Hem & börja fixa med julbordet vårat. Sen va du fullt hus här. Men de blev en mysig jul iaf.
Fick en mössa,eftersom jag inte vet vilka som läser min blogg kan jag inte skriva ut hela ordet men Björn****a kallas dom. Har önska mej en sån hur länge som hellst & nu har jag en som kan hålla mej & mina öron varma.
Erik fick jättefina kläder & även leksaker. Blandannat fick han en krokodil av mej,en sån som man ska trycka ner tänderna på & trycker man på fel tand så smäller käkarna ihop & fingret sitter fast. Ja,vi vuxna tyckte den va skitkul....Erik blev livrädd för den. Bra julklapp?? Näe.
Men allt som allt va han jätte nöjd med dagarna som varit.
Nu sitter vi i soffan som 3 slöhögar med Paltkoma. Lilleman är supertrött,men vill vara uppe & jag & Tommy är supertrött & vill bara gå till sängs. Men snart knoppar nog Erik skulle jag tro.
Jag hoppas på att de är lite mildare väder imorron,nu har jag lessnat nå radikalt på de kalla vädret som ha varit.
Erik fick en åkmadrass av min bror & så fick han nån annan slags åkdon av mormor & morfar... jag är väldigt sugen på att provåka dessa saker. Hellst i morron.
Fast iofs så är de väl säkrast att prova på dessa saker efter att jobbhelgen är över,annars kanske man bryter både de ena å de andra.

Nu ska jag se Hälsoresan & sen knoppa tror jag.

ses

Inga kommentarer: