Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 6 december 2010

RockaBilly

Ja,nu ha helgen gått igen. Klev av på Lördagmorron,så där lagom mosig efter att ha sovit förlite på Fredag. Sov fram till halv 2 på Lördag,sen pollimasade jag runt lite här hemma innan vi åkte till stan för att käka middag med Emma,Micke & barna.
Färgade håret gjorde jag oxå,så nu är de rött igen,utan utväxt. Kommit fram till att nästa gång nåt ska göras med håret så bli de blont. Så nu önskar jag mej presentkort på Trudes. Present kort kan man inte få för mycket av. Eller hos nån annan frisör gå ju oxå bra förståss.
Efter vi hade käkat så skjutsade Tommy ner mej & Emma till en Peddan som hade fest. Men vilken fest då,alla satt på sina arslen utan att göra nånting. Så efter ett tag så tog jag på mej de där att styra upp de hela. Men de har jag inte så mycket kolla på faktist. Fått de berättat för mej att jag hoppade runt & dansade som en tok,pratade & levde rövare. Kanske de va därför jag hade träningsvärk på Söndagmorron när jag vaknade.
Sen åkte vi vidare till Garaget,där de va massa folk & massa som dansade. Så roligt så roligt.
Drack ännu mer där,men de va för att man blev bjuden hela tiden. Måste varit mitt extremt röda hår & Skinnklänning som gjorde susen.
Hjälpte några killar med att få upp en bil ur diket oxå. Eller inte bara jag,de va 2 killar till & jag då som hoppade ner i diket & den fjärde satte sej i bilen. Åhej va de gick bra,när han väl la in backen & inte hade den i Neutralläge. Men man tänkte ju inte på risken man utsatte sej för när man stog där i diket med en hel bil lutande mot sej. En liten grej som gått fel & vi 3 hade ju kunnat bli överkörd av den där bilen. Men upp ur diket kom han & jag hade snö upp till axlarna innan de va klart.
Åkte hem till Janne på lite efterfest,eller de va mest hamburgarätning som gällde.
Sen åkte jag hem till min säng. Så skön den sängen är när man är trött!!!
Roligast med denna efterfest va att Chaffisen hade en enda önskan & de va att få en Trocadero,ingen hamburgare,ingen strips & ingen Coca-cola...bara en vanlig hederlig Trocadero. Janne kom ut med 3 hamburgare med strips,en stooor låda med bara strips & 4 Coca-cola, men ingen Trocadero. Stackars chaffis,han kan bara äta flytande kost just för tillfället & tycker inte om Coca-cola. Bra där.
Nu när man skriver om de,så va de inte så roligt som jag tyckte de va i Lördagsnatt. För då Garvavde jag läppen av mej!! Buffribuff.
Så Söndag hämtade vi Lilleman i Graninge. Han hade bakat pepparkakor & gjort egna tvålar. Så de verkade som han hade haft en kul helg där med mormor & morfar.
Åkte på affären & där blev jag utringd för lite jobb. Så vi käkade jag somnade 20 min i soffan & sen åkte jag på jobbet.
Nu sitter jag här med lilleman liggandes på mej & myser. Bikiniväder ute,bara -9.
Ska göra Pizzadeg nu & så bli de då hemgjord pizza till middag idag,Lillemans val.

ses

Inga kommentarer: