Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 3 december 2010

Ojdå

Jag kan säga som så att mina jobbarskor inte kommer ramla av mina fötter i första taget. Dom krympte i tvätten. Trodde att dom skulle tåla 60grader utan centrifugering. Men dom kanske töjjer ut sej med tiden...men i natt ha dom suttit som ljutet på foten.
Men dom luktar gott iaf,fast om några nätter kan jag inte säga samma sak. Få börja sprita dom efter varje arbetspass & tvätta sulorna lite titt som tätt.
Natten som va,den va riktigt jobbig...iaf med att hålla ögonen öppna. Slumrade till titt som tätt.
Dessutom vet man att man är trött när tårarna börjar rinna när man tittar på Extreme Home Makeover. Är inte den blödiga sorten,men är jag trött då kan jag bli de. Men ett fint hus fick dom,samt 2 bilar...Ford såklart,fast de här va Ford Explorer. Som familjen grät då... Jag hade oxå gråtit,för jag vill inte ha en Explorer.
Satt som på nålar på väg hem, tanklampan började lysa på väg till Graninge, men enligt mina beräkningar & tro mej,jag är duktig på att veta hur långt jag kan köra innan lampan börjar lysa, så skulle inte den lampan börja lysa förrän jag är mellan Långsele & Sollefteå på väg HEM. Men som sagt de började lysa mycket tidigare,vet inte om de är kylan som gör de eller vad?!?
Men jag tog mej till Långsele så jag kunde tanka lite. Lite Nostalgi fick man oxå, den där tankomaten tankade jag Alltid på förut,när jag bodde i Graninge & nyss fått Körkort.
Sen åkte jag hem & somnade nästan på en gång,eller satt en stund framför Tv.n först såklart för att fika lite.

Igår berättade Erik att han torkat sej i rumpan själv...så nu skulle han flytta hemifrån sa han.
Frågade lite desperat om vem jag skulle kramas,gosas & mysas med...
Med Pappa såklart,sen få ni skaffa en ny bebis,en syster.
Men maten då,du kan ju inte laga mat sa jag.
Jooo,korv kan jag laga & kalvsylta med mormor...
Så nu är de klappat & klart & han söker Lgh i Björkå.
Barn ha alltid svar på tal tycker jag...

Ska försöka blunda lite nu innan grabbsen kommer hem & de är slut på friden.

ses

Inga kommentarer: