Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 14 december 2010

Lucia

Igår va de lucia på dagis,eller ja,de va såklart Lucia i hela Sverige eftersom de va den 13/12. Vilket även innebär att de va min 21 års dag...igen.
Men dagislussningen va fin & mysig som alltid. Erik va den enda pepparkakan där, söt som få. Alla barna va så söta så. Sen blev de lite lussefika & surr med andra föräldrar.
Åkte hem & skulle försöka sova,men jag va så stressad av att veta att de skulle komma folk på Em,så jag kunde inte sova alls. Grannen kom över & så kom Emma å Micke å barna. Erik va på ett sånt förtjusande humör så...eller hur va de nu igen?!?
När dom gått gjorde jag en till tårta, för nästa skara folk som kom.
Ha fått finfina presenter. Parfym av grabbarna,en tröja av Emma & en mugg & en tavla med orden Njut var Minut.
Åkte lite tidigare mot jobbet & svängade in till mamma & pappa,fast pappa va inte hemma.
Fick paket även där,en stor kartong med ingredienser så som Mjöl,sirap & blockchoklad...Hur mycket saker som hellst. Så nu kan jag baka massa saker igen.
Fick även hem min mormors Service...& massa kaksorter som mamma bakat.
Servicen är så tung så jag orkar inte bära in den idag,mina armar strejkar. Så Tommy få spänna musklerna & bära in den sen när han kommer hem.

Jobbet gick bra iaf. Jobbade med HasseLiten,så då kan de inte gå annat än bra. 31- ute mitt i natten. Kan säga att då ville jag inget annat än att ta sviktrum 15 & krypa ner i den sängen för att inte stiga upp förrän de blivit iaf 20-.
Klarar snart inte av kylan längre,de gör så ont i lederna. Vet iaf varför mina leder knakar så grönjävligt nu,de är för att vattnet i lederna ha fröse till is. Kan inte komma på någon annan anledning.

Med lite tur så är jag ledig på Julafton...så nu hoppas jag bara att vikarien inte blir sjuk eller få förhinder,för då måste jag jobba. Annars så få jag va ledig. Kändes ju väldigt trevligt, men än så länge ställer jag in mej på att måsta åka på jobbet,de kommer jag göra ända tills 20.30 på julaftonskvällen.

Men nu ska jag väl göra nå radikalt,vad vet jag inte. Lederna värker & de är svinigt kallt,men ändå bara 23 nu...nästan så man börjar svettas.

ses

Inga kommentarer: