Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 18 december 2010

Seg

Uschja,idag är jag seg. Blivit förlite sömn för en sömnoholic som behöver sova dygnet runt efter 2 nattpass. Men lilleman vaknade 6 imorse & så kände jag att de är lika bra att stiga upp. Sambon kan för en gångs skull få ligga kvar i sängen någon morron. Visserligen va han vaken när jag & lilleman gick ner,men med lite tur somnar han kanske om. Om inte annat kan han ligga där i mörkret & göra de karlar gör bäst....pilla navelludd.

Som sagt,så ha jag jobbat & slitit 2 nätter igen. Dessutom ha jag fått förlängt på vicket. Blev så glad. Kanske bli lite färre nätter,men å andra sidan så är de ju de som blir sjuk,måste vabba & endel vill väl fortfarande ta semester lite då & då. Då få ju jag ta dessa nätter & även dagar för att fylla på mitt schema. Så nöjd. Visst,ha ju sagt att jag inte vill jobba där eller någon annanstans heller för den delen. Börjar ju bli mätt på vården,men man kan inte neka om man bli erbjuden jobb,då är man ju inte så smart & eftersom jag inte är dum....så måste jag ju va smart. Pengar växer ju inte på träd.
De ha varit lite typiskt att de ha varit så bra väder dessa dagar. Mellan -1 till -5, men då ska man sova. Dessutom ha de ju snöat,massa snö & ingen plogbil..fast på Finska.
Varit helt säker på att jag haft både de ena felet & de andra med bilen eftersom den levde sitt egna lilla liv efter vägen. Men jag ha tagit mej Till jobbet & Från jobbet båda dagarna jag jobbade. SÅ då få man va nöjd över de.
Känns så skönt med lite snö,bli genast lite mysigare.
Idag ska de intensivhandlas julklappar,julmat & ett frysskåp. Sen på kvällen få vi se vad som händer. Tommy ska bort,ovisst om jag få följa med eller inte. Min vapendragare i vått & torrt är inte hemma. Men man få se vad dagen/kvällen/natten har att erbjuda,rätt som de är åker man på jobb oxå. Fast då nekar jag nog,behöver ett lite andrum oxå.

Har helt tappat tråden eftersom jag samtidigt sitter på FB & chattar.... En intressant diskussion om varför Slotts senap är sämren Johnnys senap...
Jag hejjar på Johnnys & än leder jag..

ses

Inga kommentarer: