Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 27 december 2010

Snöstorm

Jisses va snö de kom i Graninge inatt. Helt sanslöst va de vräkte ner ett tag.
Fick lämna bilen på vägen med varningsblinkersen & parkeringljuset på när jag skulle in till en vårdtagare på morronsidan,de gick helt enkelt inte att vräka ner bilen på hennes gård. Snön gick till knäskålarna på mej,visserligen ha jag inte så långa ben,men de va mycket snö. Särskilt när man har lågskaftade skor. Inte va de så smart drag av mej inte,fick börja med att tömma skorna på snö när jag kom in. Sen skulle jag ju pulsa tillbaka till bilen oxå. Eftersom jag tyckte att jag va smart som skuttade likt en graciös elefant ner till huset för att få så lite snö i skorna som möjligt,ångrade mej när jag skulle tillbaka. Man hoppar mycket längre när de är nerförsbacke,än man gör när de är uppför. Så när jag kom tillbaka till bilen hade jag nog hela Åkrokens snömassa i mina skor & ända upp till fickorna på byxerna. Så fick jag gå dyngsur resten av morronen på jobbet. Galet.
Tanklocket på min bil hade fröse fast oxå. Så de va lite småspännande att ta sej från Graninge idag. Men jag tog mej till Volvo så Tommy fick hjälpa mej att få upp luckan. Tommy blev väl lite orolig igårkväll när jag ringde från macken & sa att tankluckan fröse fast & jag frågade Kan jag ta en tändare & tina upp luckan?? Så smart tänkt av mej tyckte jag,Tommy tyckte inte sammalika. Dessutom stog jag på macken,de hade kunnat blivit en redig smäll de....
Men nu är iaf bilen nästan fulltankad,tanklocket uppbrutit & med all säkerhet fastfryset igen.

De står även Hyaccinter på jobbet,jag har nöse ihjäl mej nu i 2 dagar,så nu när jag nyser känns de som om hjärtat stannar på riktigt. Men nu är jag ju ledig imorron så då få väl Nysnerven lugna sej lite.

Nu ska jag inviga min KitchenAid hade jag tänkt,men jag vet inte vad jag ska baka. Vill inte baka massa kakor igen,eftersom jag har kakor kvar sen jag fyllde år. Ska se om de finns nå spännande ingredienser hemma till att göra nå bröd av nå slag. För nåt måste jag ju baka eftersom jag nu ha fått en sån där manick,som jag önskat mej sen dom kom ut & då ska jag ta mej tusan använda den oxå.

ses

Inga kommentarer: