Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 21 december 2010

Hinner inte med mej själv

Ja,alltså nu hinner jag inte med mej själv alls. Förra året vid den här tiden va jag hur lugn som hellst,allt va fixat utom tomten typ. Men i år är inte ens julklapparna köpta.
Ha ingen julkänsla alls,trots att julgranen är klädd,knäcken kokt & julskinkan är i kylen...
Haft en beställning på Julgodis,så de va trevligt iaf. Lite svårt när beställaren säger Gör nå gott!! Så då måste man ju få hjärncellen att starta upp & tänka själv. För de jag tycker är gott,kanske inte beställaren tycker är gott. Men nu blev de iaf Ischoklad,knäck,Fudge & marsipankulor i choklad. Hoppas hon bli nöjd,för som sagt de är ingen ångerrätt på detta.
Idag ska jag väl försöka få till lite knäck & polkagriskola till oss oxå..sen få de fan vara. Har köpt hem massa saker att göra godis för,men jag ha ingen energi till de just nu. Men de kan ju ändra sej ganska fort. Rätt som de är ha jag tråkigt igen. Visserligen ha jag tråkigt dagligen när jag inte jobbar men....ja,ni fattar.

Nu ha iaf Erik gått på Jullov från dagis. Så imorron ska jag klippa mej,hade glömt bort de så där stog man utan dagistid & barnvakt. Men de löste sej..Snälla Hanna ska passa Erik medans min kalufs få sej ett klipp. Sen tänkte jag höra med henne om hon vill göra stan med oss. Kan ju va trevligt att umgås med svägerskan lite oxå. Men jag är bra lur på om jag ska dra in till stan en snabbis idag oxå. Erik ska ju hitta nåt till Lova & jag ska hitta nåt till alla andra runt omkring mej. Har beställt lite grejjer,men de ha inte dykt upp än...börjar bli lite nervös,tänk om de inte dyker upp innan jul. Va gör jag då?? hälften av julklapparna är där.
Skulle oxå vilja va kille,på så vis slipper man tydligen att tänka på vad alla ska ha i julklapp...
Då behöver man bara förlita sej på att den andra fixar de.

Men nu ska jag väl försöka få iordning på saker & ting här hemma tror jag bestämt. De behövs städas & pyntas. Kokas & Grilljeras. Leta reda på en som kan va Tomte & de få klappar som är köpta måste märkas...men de gå ju rätt snabbt de God Jul Erik står de ju på varenda ett.

ses

Inga kommentarer: