Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 8 december 2010

baka baka

Idag bakas de i detta hus. Gjort Dumlekakor,Kolakakor & Fudge. Fick ta ett litet Lunchbrejk precis,sen fortsätter de tills Sockret & Margarinet är slut..vilket kommer ske ganska snart. Trodde att jag hade mer,men eftersom jag bakar så pass mycket i vanliga fall ha de tydligen tagit slut. Men de finns mer på affären. Men idag ids jag verkligen inte starta min bil,inte förrän ikväll ska den startas & då tror jag de är smartare om Tommys bil startas istället. Legat konstant på 19-20 minus hela dagen. Blir ju deprimerad för mindre.
Men då hinner jag iaf baka,de är ju en viss person som fyller år snart...nämligen jag, så då måste jag baka i tid eftersom jag som vanligt åkt på att jobba på min egen födelsedag. Men de är ju bara att fira endra dagen före eller dagen efter...ha ju gjort de förut.

Erik är fortfarande snorig som bara den & tungandad...men igen feber idag. Så han ska få åka på barngympan för dom ska ha avslutning. Få hoppas de inte är en massa springande som dom ska göra bara.

De va iaf rätt dag som jag åkte på Niphälsan. Fick lite träningstips & hjälp på vilka maskiner jag kan göra & vilka jag ska undvika. Jag är för stark i benen & armarna/axlarna i jämfört med ryggen & de är därför ryggen åker åt helvete. För då tar jag i mer än ryggen klarar av. Fick även lite tips på flyttningsteknik..Durewall.
Men de bli ju som alltid de..Oj kommer du inte upp från stolen Nisse?!? Då ta vi väl Byxgreppet på dej. Man är ju bra dum som gör så,förstör ju byxerna på vårdtagarna & så förstör man ju sin egen kropp.

Jaja nu är lunchrasten slut & jag ska baka vidare...chokladsnittar,drömmar & så nå mer... om nu ingredienserna räcker vill säga.

ses

Inga kommentarer: