Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 15 april 2011

Knoparluspen

Nu är vi i fjälls,kom hit i Onsdags. Gick bra att köra,tog inte så många timmar som man trodde faktiskt. Kändes ju lite drygt att kliva upp halv 12 & packa för att sen sätta sej i bilen igen,jag hade ju bara sovit 3 timmar. Men de gick. Stannade i Vilhelmina för att handla,sen vidare några mil för att hälsa på Emmas mormor & morfar. Där blev vi bjudna på middag & kaffe. Sen satt vi åter igen i sulan som skulle ta oss den sista biten till fjälls. Hon gjorde de galant min bil iaf,vi tog oss hit,hon tog oss på en liten tur igår på dagen oxå. Har inte bråkat nåt än iaf,men vi ska ju hem oxå. Igår va de inge bra väder när vi vaknade på morronen,drog täcket över huvudet & somnade om till 10.30. Fortfarande inge bra väder. Så vi drog på oss Horskorna & målade ögonen. Nu skulle de raggas på närmaste Handlar´n..visade sej att dom hade lunchstängt mellan 12-13 så vi åkte vidare på en väg tills de inte gick att köra längre,de va en vägbom ivägen. Vände & in på nån ICA-affär,inte en enda lapp att ragga på... In på Handlar´n igen i Saxnäs,inte en enda där heller. Knepigt ställe de här. Så hade vi kört igenom Saxnäs,nå andra fjällställen & tillbaka till stugan. De gick ju fort de faktiskt. Är inte så stort här. När vi kommit tillbaka så svidade vi om igen & drog iväg en tur på skotern,för nu hade solen tittat fram. Dåliga leder & öppna vattendrag överallt. Ett litet Anti-klimax faktiskt. Men nån timme va vi ute iaf. Är som att köra på strösocker & man vill inte lämna leden nåt för då sitter man fast där. Åkte hem,gjorde pizza drack lite öl & whisky. Hann bli full & även bakis innan vi gick till sängs....Så idag är man pigg,fast de är skitväder. Blåser småspiken,mulet,men solen är på G fram. Så vem vet,kanske bli en tur idag oxå. Matsäcken är fixad iaf...Toast-mackor,spraygrädde & varm oboý... Har aldrig sagt att de skulle bli nån GI-vecka de här. Är de fortfarande dåligt väder så har vi iaf lunchen fixad liksom. Ikväll kommer Emmas kusin med kille & nå kompisar till dom. Så då ska vi grilla,bada badtunna & dricka lite igen. Blir lugnt för min del iaf,har fått ett erbjudande vi inte kan tacka Nej till...Men de är långt dit,måste fixa boende för en natt & även chaffis. Men vem vill inte se EWA EASTWOOD live?!?!?!?? Men vi få se hur de blir...
Jag trodde jag va smart,väldigt smart.

Men de visade sej att jag va Galen,Galen i dej.

Ha ni hört va fina ord de står på skithuspapperen nu för tiden?? ska skriva upp flera men har inte varit nödig nu på ett tag...


ses

Inga kommentarer: