Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 8 maj 2011

Bakslag

Igår va ett riktigt Bakslag för mej. Efter att jag lämnat av Lilleman hos sin far blev allt så jobbigt. Låg i forsterställning hela kvällen i soffan & grinade. Stängde av ljudet på Mobilen efter de 4 samtalet om att jag skulle följa med på dans i S-vall. En riktig Tycka-synd-om-sej-själv kväll blev de. Ibland blir de bara för mycket,man orkar inte Le hela dagarna när man känner sej som skit. På ett vis va de skönt att vara själv i lgh kunde gråta & skrika ut min ångest över att allt är skit,man mår ju bättre sen. Å andra sidan vill jag inte va själv,hatar de stunder när jag är ensam,vill inte ha dessa dippar,jag får aldrig dom när jag har folk runt mej. Då måste jag ju hålla den fasad som de flesta är vana med...glad & alltid ler. Men de är just när jag är själv som dom kommer smygandes,särskilt när jag har haft Erik. När allt blir tyst & man känner sej som den sämsta mamman i världen,för de måste jag ju vara när inte ens min egen son vill va hos mej i en natt utan att gråta efter pappa?!?? Som jag sagt till så många andra,jag känner mej inte som mamma längre...Man är van att ha lilleman runt benen hela tiden & vips så träffar jag honom nästan aldrig. De är tungt,men man blir väl van tillslut oxå.
Vid 21 igår fick jag nog med att tycka synd om mej själv. Duschade & gjorde mej klar för att snurra runt på stan helt själv,men kom inte så långt som att snurra runt själv. Fick förfrågan om att vara chaffis & tyckte att de är ju roligare än att sitta själv i en bil. Så de gjorde jag... Förvandlades till Raggarhulda med för korta ben för att sitta bra & nå pedalerna,men kul va de. Halv 5 i morse somnade jag... Då hade jag varit vaken 23.5 timmar. Så idag är jag trött,känner mej bakis,men de är jag såklart inte. Skönt med en bakisfri helg emellanåt oxå.
Känner mej lite dämpad idag oxå,men inte som igår. Har suttit på balkongen för att få lite luft & lite solsken på sej..har hört att de är bra för kroppen.

ses

Inga kommentarer: