Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 7 maj 2011

Brottsligt!!!

Plats: Torggatan 4 A,2 trappor upp.

Tid:05.08

Brott: För tidig väckning av mamma.

Offer: Mamma 28 år.

Brottsling: Erik 5 år.

Min Extremt älskade,men morronpigga son har sovit hos mej i natt. Hur mysigt skulle inte de bli tänkte jag. Så framför mej hur han kröp in under mitt täcke,så där lagom morronmysig som bara han kan vara. Hur vi skulle sova länge eftersom båda 2 kunnat ta sovmorron hela dagen om vi velat. Äta en sån där Kellogs cornflakes frukost som man ser på Tv, solen skiner, barna är nytvättade & mamman ser ut som en nyponros. MEN....

05.08-God morron mamma. Men va nu?? jag har ju nyss somnat riktigt. De kan inte vara sant, vart tog Kellogs-drömmen vägen??- Lägg dej igen Erik,inte ens Barnprogrammen är vaken nu.

Tänkte att om han bara pinkar så kommer han somna om igen,han va ju trött...enligt mej iaf,eller de kanske va så att de va Jag som va tröttast. Han gick på toa,jag kände oxå att jag behövde gå dit. La oss igen,Erik ålade runt som en mask i sängen,tills han säger -Vet du mamma,jag kan inte sova. Ibland blir de bara så,man kan inte tvinga sej att sova,ibland vill kroppen springa iväg fast du är trött mamma. Jahaja,de va den sovmorgonen de. Erik går upp,startar Tv.n Jag ligger kvar,vill inte,vill inte VILL VERKLIGEN INTE. Med jämna mellanrum hör man -Mamma,kan du inte komma & ligga här?? Vem kan neka?? vill ju ta vara på den lilla tid vi har...Känner mej som allt annat än den där Nyponrosen till Kellogs-mamma. Håret på trekvart,gårdagens smink utkletad runt ögonen & en dov huvudvärk sjunker jag ner i soffan. Så tittar Erik på mej & säger-Jag älskar dej!! Går ju inte att känna sej på dåligt humör då heller. Frukosten bestog av Stekt ägg,yoghurt,flinger,makrill mackor & oboý....ingen kellogs-frukost inte. Men mysigt ändå. Nu ska jag in i duschen & sen bege oss ut i de tråkiga vädret, Erik ska cykla & de gå inte att rucka på. Oavsett väder. Rart med barn.


ses

Inga kommentarer: