Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 19 maj 2011

Impulskontroll..

Är de nåt jag saknar så är de Impulskontroll,avsaknaden av dej gör att vissa grejjer kan bli väldigt fel. Få jag för mej att gå balansgång på ett broräcke över älven gör jag de, få jag för mej att köpa nåt för X-antal pengar gör jag de, få jag för mej att "-detta dike ser inbjudande ut,jag måste köra ner där med bilen"..så gör jag de...inte,men de är väldigt mycke viljestyrka från min sida att INTE göra de.
Jag har inte sett några nackdelar när de gäller min ADHD,men igårkväll när jag skulle sova kom jag fram till att Avsaknaden av Impulskontrollen styr mitt liv väldigt mycket. För jag Vet att de inte är bra att gå balansgång över älven,jag vet att de inte går att bara köpa & köpa hela tiden & jag VET att de inte är bra att köra ner i diket med bilen bara för att just de diket såg helt perfekt ut. Men ändå gör jag de,ja inte kör i diket då men allt annat.
Jag vet att de är farligt/förbjudet/dyrt/onödigt.
När Sollefteå förvandlades till Sollywood för en dag,så satt jag & Emma på våran balkong. Nedanför oss passerade bussarna. Helt plötsligt fick jag lust att hoppa från balkongen & ner på busstaken...ungefär som värsta Spindelmannen. Landa så där snyggt på fötterna med böjda ben,ungefär som en Hoppningsklar groda & med ena handen på marken & den andra bakom örat för att höra medborgarnas rop på Hjälp. Men jag kom fram till att jag inte passade i Tajtkroppstrumpa. Eller de va mest för att Emma sa att man inte fick göra de,dels kunde jag skada bussen & dels kunde jag göra illa mej själv.
Men jag förstår inte varifrån jag får alla sakerna,hur kan de komma sej att jag helt plötsligt får för mej att hoppa från balkongen ner på busstaket. En normal människa skulle väl inte ens tänka tanken...eller?? jaja..
Igår va jag på Bio.... jag vet nu varför jag inte går så ofta på Bio iaf. Jag tycker ju inte ens om de. Man kan inte pausa & göra nåt annat en stund, innan reklamen va slut va jag redan rastlös & less,gick inte att sova för de va så obekväma stolar & värst av allt va alla baciller. Tror jag andades 4 gånger under hela filmen & så fort jag kom hem spritade jag händerna. Men filmen va bra,väldigt bra tycker jag. Kanske för att Johnny Depp är så jävla snygg & Jack Sparrow är ännu snyggare. Idag vet jag inte vad de bli,de är en sån där dag som jag känner mej konstig på. Brukar känna så när jag har gjort nåt dagen innan,typ varit på Bio eller nåt sånt. Huvudet surrar, kroppen är trött & ögonen gör ont. De är ungefär som om all energi går åt till en sak,i de här fallet gick all energi åt att koncentrera mej på filmen igår,vilket gör att jag blir slut idag.
Ja de är som de är...

ses

Inga kommentarer: