Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 30 maj 2011

De va de de

Jaha,nu är crousingen förbi då. Vad ska man nu se fram emot???
De va en grymt roligt kväll. Lite bråk,tjaffs & gråt blev de oxå,men de hör ju tydligen till när jag är i närheten nu för tiden.
Hade ju jobbat natten innan,så vid halv 8 va jag hemma. Sen ringde väckaren halv 12 men då hade jag redan varit vaken en stund. Blev väckt av V8-muller vid 11. Så då va de liksom ingen vits att somna om igen. Gjorde mej iordning & väntade,väntade & åter väntade. Jag skulle ju köra runt halv 1 tiden,men som vanligt när man har med karlar att göra så få man vänta...eller hur va de??!??!! Vid 2 kom vi iväg. Körde runt lite & så träffade vi stans äckel Nr 1(i mina ögon iaf) Han lovade att inte Antasta mej igen,bara jag kom fram & hälsade istället för att gömma mej bakom förardörren. Sträckte fram handen för att hälsa & vips hade jag fått både en kram & puss... Anledningen till varför jag anser att han är stans största vider tänker jag inte ta här, han har bett om ursäkt men skadan är redan skedd & jag går omvägar förbi honom när jag ser han. Körde vidare,efter att jag spritat både händer & ansikte...huvva. Sen hem till Janne för att grilla, mycket folk kom & inte en jävel kunde hjälpa till. Så jag & Emma tog på oss den svåra uppgiften att grilla kött. Okej,de är inte svårt,men jag tycker de är äckligt. Inte att äta men att grilla & hålla på med råkött.
De va där jag växlade ur,bristen på Sömn & mat gjorde att jag blev för full redan vid middagen & sen höll de i sej hela kvällen/natten. Men jag hade väldigt roligt,trots missförstånd & bråk.
På Söndag va jag allt annat än pigg på att åka till Graninge för att fira Morsdag. Men jag gjorde ju de såklart, så snäll dotter så. Plockade upp brorsan & så Lilleman sen åkte vi. Väl i Graninge så stuvade vi även in mina föräldrar & sen vidare till Graningebyn,där serverades Thaibuffé med kaffe & tårta till efterrätt. Så gott & så mätt man blev.
Eftersom man inte va så pigg blev de ingen lång stund man vart kvar hos mina föräldrar utan de få vi ta nån annan dag. Lämnade av brorsan & sen även Lilleman på rätt adress.
Vid halv 10 igårkväll gick jag till sängs,då kunde jag inte hålla mej vaken längre. Sov till 11 idag.
Hade lovat Janne att hjälpa honom med städning & diskning idag,så de gjorde jag. Sen åkte jag till klädax en sväng & sen hämtade jag upp Emma & Elias för en fika på stan.
Nu ligger jag på sängen & ska snart göra mej klar för att jobba en natt igen. Känner mej inte de minsta pepp på de idag faktiskt. Men man kan ju inte bara göra saker som man känner sej Pepp på utan även tråkiga saker...som att jobba & städa.
Längtar tills på Onsdag gör jag. Då ska jag först jobba på Rabalder & sen på kvällen ska jag & Lilleman åka på Cirkus. Lilleman hade ett bekymmer med de iaf -Hur ska de gå för dej mamma,du som är rädd för Clowner!!! Ja,de kan man fundera på sa jag.... Får hålla min trygghet i famnen när dom visar sej.

ses

Inga kommentarer: