Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 17 februari 2009

Blöjfri

Nu är Erik blöjfri helt. Halleluja. De är ska bli så skönt att slippa köpa blöjor bara för att han ska bajsa i dom.
Idag gick han på pottan,visserligen efter mycket om & men. Men efter en liten mutning i form att en klubba så gick de som hejsan.
Erik kommer nog att hata sin mamma efter detta inlägg när han kommer upp i tonåren=)
Så nästa gång de kommer blöjor som tillhör oss i detta hus är när en till familjemedlem kommer till världen..Än lyser plusset med sin frånvaro,men man vet aldrig vad som händer nu när vikten är på väg neråt.
Men än så klarar jag mej med våran gooprupp,man har ju Lilla Leo man kan snusa på emellanåt=)

Idag till middag blev de kycklingbitar i ugnen & en massa kokta grönsaker i form av blomkål,broccoli & morötter,½ dl ris & råa morötter i bitar & jordnötter oxå. Gott va de iaf.
Men en kanelbulle skulle inte sitta fel faktiskt...är såååå sugen på en kanelbulle,jag är egentligen ingen bullmänniska,jag är ett kakmonster,men nu har jag fått dille på kanelbullar. Dom ligger i frysen & ser väldigt goda ut. Men än har jag inte rört dom & så ska de förbli är de tänkt...

2 kommentarer:

Jane sa...

håll ut..inga bullar!! ajabaja..fniss!

skönt att erik är blöjfri måste väl kännas onödigt när han bara har dem en sånn liten stund.

Ja du det är bara att komma å snusa på Leopiller=)

Ni komma väl på träffen nu då på lördag!! Lova vill leka med erik

Jane sa...

tjoflöjt! har bemaningen ringt om nätter i mars??