Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 2 februari 2009

Vilken helg

Å så va de Måndag igen,vart tog helgen vägen egentligen??
Sov fram till 12.30 igår,va kanske en aninges för bakis när jag vaknade vid 6-tiden,sen somnade jag om & vaknade inte förrän vid 12.30. Käkade lite Toast & drack vatten & te.
Sen klädde vi på oss utekläder & gick en promenad jag & Tommy,skönt att rensa hjärnan med riktigt kall luft.
De va så konstigt att bara vara jag & Tommy hemma,Erik han va hos mormor & morfar. Man skulle kunna göra hur mycket som hellst när man är barnfri,men vad gör man?,jo man sätter sej i soffan & bara slöar. Eller så sover man lllllläääääääääänge.
När jag vid 16-tiden ansåg att nu kan jag köra bil igen for iväg till Graninge för att hämta Lilleman så stog dom & gjorde pizza Erik & Momma. Så då ville han ju äta där & så kom ju Mathias & då va de ju riktigt Kört att få hem han.De slutade med att Erik & Mathias for i hans bil & jag fick ta min bil hem. Utan Erik,ganska skönt egentligen för då kunde jag handla i lugn & ro. Hann dessutom Tanka bilen..eller hann & hann,jag gatt tanka bilen,eftersom tanklampan började lysa halvvägs till stan. Så då tänkte jag att de är lika bra att jag tankar innan jag handlar,så de gjorde jag...Ingen soppatorsk här inte.
Efter de att Erik & brorsan for så ringde han,såklart får man en kall hand i magen när man nästan nyss skickat iväg dom & dom ringer..Hann tänka många olika tankar allt från dikeskörning till Olycka. Men de va bara att brorsans tjej tyckte att Erik skulle komma & rida lite,nu när brorsan liks hade med han i bilen. Visst sa jag bara han vill själv så. Såklart han ville de.
Så vi möttes upp i Strinne. Där satt Erik stolt som en tupp på en Minihäst vid namn Tor. (bilder kommer).
Efter ridturen tackade vi för oss & begav oss hem. Myste lite & fikade innan de va dax för Erik att gå i sängs. Efter många om & men & 34 raseriutbrott (på både mej & Erik) så somnade han som en lite ängel i sin säng.
Själv sitter jag här nu med Allergi. Tvättade alla kläder Erik hade på sej igår när han red & jag passade mej för att röra hästarna & vara upp i dom,men liks förbannat så är ögonen svällda & näsan rinner & de kliar i halsen & ansiktet. Jobbigt,men Erik hade kul,de är de som är huvudsaken.

Lördagskvällen bjöd både på dans & terapi. De är så roligt att dansa,de trodde man inte när man stog på discogolvet när man va 14 & shakade lös till E-type eller nån annan stressande musik. Styrdans va ju för gammla & tråkiga människor. Nu har man blivit gammal & tråkig=)
Tog hand om en tjej som va riktigt full oxå. Vi hittade henne ute på bron & tyckte att hon inte kunde sitta där så vi tog henne till toan. Så skulle jag försöka få tag på nån som kunde komma & hämta henne. Men hon va så full att hon inte visste vad de va för nr,så hon rabblade på en hel massa nr. Men tillslut fick vi tag på hennes far som skulle komma. Tog henne från toan & satte henne i Entren & hämtade en skurhink,ifall att. Så sa jag,kör fingrarna i halsen. Vilket hon gjorde,så där satt jag med hinken i fast grepp medans hon spydde. De gick ändå rätt okej,Men när jag skulle tömma den....herremingötapetter va jag kväljdes,tårnarna rann på mej medans jag försökte mota bort de värsta illamåendet. Jag låter & ser precis likadan ut när Erik eller nån annan kräks oxå,så de va ju inget undantag liksom. Men tjejen kom hem iaf & jag hoppas hon mår hyffsat bra iaf. De är så jobbigt att bli så full...


Näe,idag ska jag skolka från skolan & istället gå & sova nu för jag ska jobba inatt...
ses.

Inga kommentarer: