Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 5 februari 2009

Torsdag

Den här dagen har börjat som alla andra. Erik upp till dagis,går helt plötsligt jättelätt att lämna honom. Annars så har han inte släppt min hand i första taget. Men nu springer han in på en gång & jag blir som bortglömd =) Men han vill fortfarande ha kramen & pussen innan & de är ju tur.
Kan ju vara för att han är där mera nu. Han är ju där mellan 7 & 16 varje dag utom lör & sön då.
Jag har även varit ut på en morgonprom. Skönt,men de snöade lite & så kändes de som om de va regn oxå. Går 20 min åt ett håll & sen vänder jag,de är roligt att se hur långt man kommer varje gång,idag kom jag 500m längre än förra gången. De ser jag som ett bra tecken.

Igår så fick jag även min "morots tunika" den va jättefin & den satt väldans tajt. Tommy sa att de är bara att komma i den tills i Maj...Varför just Maj vet jag inte,men han lät så allvarlig att de är lika bra att lyssna på han. Så nu blir de promenader till tusen.
Vill väldigt gärna komma igång med att springa,men än så länge är min kropp alldelens för tung,mina knän pallar inte med det tror jag.
Förstår inte att de ska vara så svårt att komma ut på en promenad varje dag,de är ju så skönt när man väl kommit ut & kommit igång. Idag va de så fruktansvärt jobbigt att gå iväg. Men jag hade inget att skylla på. Hade reflexvästen i bilen så jag kunde inte skylla på att jag måste in & hämta den heller. Sen när jag väl fick upp flåset & tankarna började försvinna så va det så skönt så skönt. Nu har jag lurat in mej i Tommys gosiga morgonrock för att få upp värmen.
Sen är de skolböckerna som gäller.

De blev ingen Gympa igårkväll varken för mej eller Erik. Vi badade fötterna istället =) de va ju ingen motion i de men de är så grymt skönt när man är frusen & äcklig om fötterna.
"jag Älskar att bada fötterna,mamma." säger Erik.
Vi hade så mysigt så. Glömde helt bort tiden,så när jag tittade på klockan så va den nästan kvart i 7 på kvällen & min gympa började halv 7,så den missade jag. Ville inte komma sent till gympan första gången. Jag ska minst vara på ställen 10-15 min före utsatt tid. Annars så är jag sen.

Imorgon ska jag & Erik fara & handla saker till hans kalas som han ska ha på söndag. Så ska vi baka bullar & muffins oxå. Kanske ska göra viktväktar bullar & muffins så jag oxå kan äta.

Nu har Erik fått sin bilbarnstol oxå så nu slipper han sitta på bilkudden som vi köpte eftersom han blev åksjuk av att sitta baklänges...

Nu har jag inget mera att komma med för denna morgon.

Inga kommentarer: