Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 23 februari 2009

Sjuk

Den här helgen har passerat jättefort. På Lördag under dagen så va de skoterträff vid tannsjön. Lite tråkigt väder med blåst,men annars så va de trevligt.
Sen efter de så for vi till vårat andra hus & hämtade ved där. Åkte hem & lastade av & sammtidigt försöka väcka Erik som somnat i bilen.
Efter de att han vaknat så gick vi in till stugvärmen en sväng & då kom brorsan med sin Hanna på besök. Dom hade med sej en hjälm till Erik som han kan han när han åker skoter. När dom for så va de bara för mej att dra till solle för att hämta upp Emma,handla lite gott till kvällen & leka pizzabud. Sen åkte vi hem till oss för att käka pizza & surra. Sen vidare ner tillbaka till solle för en tripp på krogen. Visserligen va de inte mycket folk,men de va ganska så skönt att slippa trängas & jävlas när man skulle göra nåt.
Ringde efter Tommy vid 2-tiden så att vi kunde komma hem. Fick dunder Hicka i bilen på väg hem,den fortsatte tills jag somnade vid 3.30 med en hand i väggen & en fot i golvet (känns som de snurrar mindre då) blev lite förvånad när jag vaknade vid 10 & fortfarande inte va nykter,sånt gillar jag inte. För då vet jag att jag blir bakis på Em & de va just de som hände.
Trotsade illamående & huvudvärk för att vara ute med Erik & Tommy i snön. Kasta snöboll & åkte pulka för glatta livet. Efter de så gick vi in & käkade middag.
Kvällen gick,vet inte riktigt vad vi gjorde men Tommy somnade hos Erik i hans säng & jag låg som en död sill i soffan nere. Gick upp & skulle kika på Beck i sängen men orkade bara till nyheterna sen sov jag. Missade vem som va mördaren...illla illlllla.
Vaknade i morse av världens huvudvärk & halsont. Körde Erik till dagis & sen bäddade jag faktiskt ner mej i sängen för jag orkade verkligen inte fara på skolan. Mår som en ankskit just nu. Med feber & ledvärk. Men de jobbigaste jag vet när man är förskyld de är när halsen kliar så de även kliar i öronen. De är så fruktansvärt jobbigt.
Vet i fan vem jag hånglade med på krogen =)
Imorgon är de lillavasaloppet för dagisbarnen & jag jobbar...så typiskt. Men mår jag så här är de inte värt att fara nånstans i närheten av några gammal. Nu har man ju läst mikroobioligi så nu vet man vad man pratar om. Är man sjuk så ska man inte fara iväg & jobba heller,särskilt när man jobbar med gammla. eftersom man är en smittkälla & smittkällor ska stanna hemma för att inte smitta vidare. Lite grann har gått in iaf..

Nu ska jag ta på mej nåt annat än pyjamas & göra nån nytta i detta hus oxå.

1 kommentar:

Jane sa...

Visst kan vi åka en dag då du & Erik kan va med, men jag tror det är lättare för mig att veta när ni kan eftersom jag är ju för detmesta ledig;)
Handlade av din mamma idag, hon är alltid lika trevlig!