Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 16 februari 2009

Helgen som va

Ja,hela helgen gick som bara den. Nu är de Måndag Igen.
Hela Lördagen va vi barnfri,en väldigt konstig känsla faktist. De gånger vi har barnvakt så har vi nåt planerat för dagen,men den här Lördagen så va det inga som hellst planer. Erik for med farmor,farfar & Tomas till S-vall. Där bor hans Faster Helena med sin Jimmy. Erik kom inte hem förrän vid 21.30 tiden på lördag kväll.
Jag & Tommy gjorde sånt som föräldrar gör när dom är barnfri...Slappa alltså. Gick på en promenad oxå. Släpade iväg med gubben så han va alldelens färdig innan vi var hemma..han säger att han blev less på att gå de va därför han gick saktare,men jag tror att han blev slut.
När kvällen kom så satt vi mest & tittade på vad kl var..& väntade på Erik.

Söndag så va vi ner till Tjärna med Jane,Robert,Lova & Leo..Grillade & myste i solen. Men som vanligt så är ju Erik trött & grinig när vi är med dom. SÅ de blev somvanligt bråk & grin.
Erik somnade i bilen på väg hem & sen sov han ända fram till svärföräldrarnas Lgh,där fick vi väcka han. Farfar fyller år idag,men vi firade honom igår.
När vi kom hem så ville Erik vara ute i snöhögen & åka pulka så de va vi en stund. Sen kom Tommy ut & kastade Erik ner i djupsnön & sen va liksom magin borta...Erik skrek eftersom hela han va täckt i snö..även innan för tröjan. Hejja pappa Tommy. De va bara att traska in & skaka Erik fri från all snö.
Sen så åt vi mat & fixade & donade lite innan de va dax för duschen för Erik & sen i säng.
På kvällen när vi lagt oss så fick jag panikattacker & mådde så jävla illa. Tommy fick hämta en tablett för illamåendet & medans jag låg nästintill orörlig i sängen,med kallsvetten rinnande. Hatar de där attackerna,tur att dom kommer mer sällan nu än tidigare. Natten gick ändå bra,somnar av dom där tabletterna,men förmiddagen blir ändå förstörd.

Idag har Erik varit hemma från dagis. Fick inte liv i pojken imorse,tillslut fick jag lov att kolla så han andades riktigt,de gjorde han som tur va. Men han va så trött efter helgens bravader så han sov till 7.30,vilket jag tyckte va skönt eftersom jag hade tagit den där tabletten igårkväll.
Så idag har vi ritat,sparkat ballong & tittat på Tv & nu på Em så va vi ute & lekte i snön.
Han har börjat säga AJAJ kapten,när jag säger till honom nåt. Garvade ganska så mycket när han sa de första gångerna,men nu har jag hört de hela dagen så nu är jag ganska så less på de..

Ska stoppa lilleman i sängen snart & bege mej ut på en prom,nu är de så mörkt så de blir inte så långt idag tror jag...

Inga kommentarer: