Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 17 februari 2009

Svettigt

Nu har jag äntligen fått fingrarna ur i dag. Gått mina 5km på 50 min,de tycker jag är helt okej. Tänkte gå imorse efter de att jag lämnat lilleman på dagis,men de va så kallt så jag åt frukost & sen la jag mej på sängen,jag skulle plugga till tentan på Fredag,men somnade. Vaknade vid kvart i 11 & käkade lite lunch från gårdagen..tacogratäng med massa grönfoder. Sen satt jag & filosoferade om livets alla små jävligheter & så fick mina ögon syn på nån ny superdiet. Isodieten heter den. De va nån som tappat 11 kg på 8 veckor. Sånt gillar jag. Läste hela artikeln,de lät väldigt intressant så nu ska jag prova denna diet. Man tar bort allt gluten,många som har problem med magen hade provat & kommit fram till att denna glutenfria diet hade funkat bra för dom. Så vad har man egentligen att förlora. Visserligen min frukostmacka & tommys mjölkstuvade underbara makaroner. Men kan de få min mage att må bra så är de värt ett försök. Beställde boken idag. Okej,jag har köpstopp men jag skulle iaf skicka efter en medicinsk ordbok så då råkade muspekaren klicka på Isodietboken oxå...så tokigt de kan bli.
Så klart tar man även bort alla snabba onyttiga kolhydrater oxå. Men vill man vara fin får man lida pin=)
Sen jag började motionera så har jag börjat sova så underbart gott. Tyvärr så är de Tommy som får ta smällen när Erik vaknar på natten & ropar,jag hör inte när han ropar alls nu. Utan vaknar när hans små kalla fötter borrar sej in i mitt hull. Men somnar om nästan lika fort. Jag är ju en sån som måste ha minst 8 timmars sömn annars så funkar jag inte som människa. Försöker komma i säng runt 22 på kvällen & kliva upp när Tommy far på jobbet & sen inte gå & lägga mej mera förrän på kvällen igen,men ibland funkar de inte,utan de blir som idag,en förmiddaslur på några timmar. Är ingen morgonmänniska alls,sover gärna jättelänge & är uppe jättesent på kvällarna. Men har man barn så blir de ju inte så ofta sovmornar så då får man passa på att sova när huset är tomt=)

Nu ska jag in i duschen & sen läsa lite innen Erik den vilde hämtas från dagis & friden är försörd. Sen till middag blir de kyckling på Isodietvis...
Få se hur länge jag klarar av denna diet...gillar ju kolhydrater särskilt dom onyttiga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den dieten ha jag inte hört talats om, hoppas de går bra o att du slipper problems me magen :)

Jane sa...

läst om den där oxå, men så vill jag inte leva resten av livet så det får bli lite viktväktar diet för mig och mina familjemedlemmar! vilken lyckost som får sova!!!

syns i morrn på barngympan! kram