Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 3 februari 2009

Ta mej tusan

När jag skulle iväg på jobbet igår kväll så upptäckte jag att mina arbetsbyxor gick lättare att stänga & att jag kunde andas ganska så bra i dom. Visserligen väller handtagen över än, men inte lika mycket som förut. Då kunde jag inte ens stänga dom riktigt utan fick lämna knapparna öppna & bara dra igen gylfen. Anser att de är ett bra tecken.
Allt som sitter löst i klädväg är bra,jätte bra.

Jag är nåt så ovanligt som trött idag,de va värst va?? de har ni ju aldrig hört förut från mej....

De är svinkallt ute,de är ju så typiskt. Jag kommer aldrig att få nån motion i den här kylan.
Men de är ju så skönt att de är sol ute iaf,de lättar upp sinnet lite.

Har känt mej sjuk & hängig sen i söndagskväll & har trott att jag börjar få nån förskylning. Men nu har jag kommit fram till att de är Allergi. Erik red ju på söndagkväll & vi va väldigt noga med att tvätta hans ytterkläder,men såklart tänkte jag ju inte på hans mössa & vantar.
Dessutom va ju Tommy med in i stallet & hans kläder tänkte vi inte ens på att tvätta. Hejjja. Så Tommy har ju gått runt med sina Allergibomber till kläder i alla rum & Erik har ju haft på sej både mössa & vantar,så då jag har hjälpt Erik med att ta på sej mössa & vantar har jag ju nyst & då har man ju kört händerna till ansiktet,vilket även resulterar i röda kliande ögon & klåda runt munnen. Är väldigt allergisk mot hästar. Även fast jag stog ute när Erik red & inte va uppe i hästen så va jag hur tät som hellst. De är så tråkigt för Erik gillade verkligen att rida. Men man får väl stå ut med röda svällda ögon,kliande hals & prickar runt munnen bara för att göra nåt som gör att han vill vara ute.
Men nu får vi hålla oss till skridskor ett tag,känns som min kropp behöver läka ut denna allergi innan man gör ett nytt försök på stallbacken.

Våran Tv har gått sönder så nu sitte vi uppe i våran säng & kikar på den lilla lilla tv-n vi har där. Man får använda kikare för att läsa texten. Kikade på nya idag,men de är inte billigt alls med en ny dumburk. Vi får fortsätta att kika & jämföra priser.

Imorgon är de skolan som gäller,ska plugga med Emma & sen är de barngympa för Erik & kärringgympa för mej här i Björkå. Få se om Erik orkar gå på gympan,dessutom blir de att jag får lämna & sen fara till "min"gympa & Tommy får hämta Erik när de är slut. 18.30 börjar Min gympa & Eriks börjar 18.00.

Näe nu ska jag gå & värma mina händer i Tommys armhålor.

1 kommentar:

Jane sa...

jajjaa jag skrev ju en slags gunghäst alltså visste jag ju inte riktigt va det va=) haha men nu har jag ju lärt mig nått nytt!!

Kärringgympa låter ju kul..**fniss** jag ska på innebandy och det rockar fett..eller ska jag säga bränner..hahhaaa
bra det dära med byxorna..super det är så kul när man både ser och känner skillnad. bra kämpat!

Är det bara för barnen på söndag? eller ska jag droppa av leo och lova och åka=)
Ja Lova vill säkert rida..
kramen, duu tack för helgen det var trevligt