Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 9 februari 2009

Syndat

Ojojoj,i helgen hade vi barnkalas här för Erik. 4 busiga småbarn sprang omkring här. De va verkligen fullt ös här. Erik va till och med på bra humör fast han inte sovit nåt på hela dagen. Han vaknade trotsallt vid 6-tiden på morgonen.
Redan vid kvart i 12 så satt han vid kalasbordet & väntade på sina kompisar. Kalaset började inte förrän vid 13 men han väntade så glatt.
Efter de att kalaset va slut så pysslade vi på lite inne jag & Erik. Men han vart gnälligare & gnälligare,så jag satte mej på golvet med han,han är så tung att bära runt på. 2 min senare sov han. Då va kl 16.45 sen sov han till 23-tiden då ville han komma till våran säng & sen sov han till kvart i 6 imorse. Då va han lite hungrig eftersom han inte ätit nån middag dagen före. Visserligen blir man ju mätt på alla sötsaker,men de är ju inte samma sak.
Så jag & Tommy satte oss i mitt favorit rum nämligen utbyggnaden,satte oss i soffan där med varsin Öl & njöt av tystnaden. Sen åt vi Fläskfilé & med egengjord klyftpotatis & sallad.
Sen så va de bara sängen som hägrade. Skulle se på Bones men jag somnade nån gång mitt i tror jag...kom då inte ihåg vem som va mördaren..tror jag.

Den här helgen har verkligen gått ut på att äta tror jag. Hamburgare & bullar på lördag & tårta,bullar,kakor,godis på söndag. Men nu är de måndag & ny handtag att ta bort.

Idag har jag haft HLR på skolan. Så roligt så. Så nu kan man ge hjärtkompression om de är nån som får hjärtstopp. De är så mycket roligare att få göra nåt praktiskt än att bara skriva & ta in saker läraren säger. Så ikväll har jag massa läxor jag ska göra tills på Torsdag,då va de sista dagen för inlämning på nån uppgift. Längtar tills den här kursen är slut,den är rätt så trälig.

Näe nu ska jag göra mat,nåt med kassler idag.
Sen så blir de nog en prom runt ägorna för min del,med tanke på vad jag ätit i helgen får jag nog gå till nästa vecka ungefär...utan att stanna upp. Som en duracellkanin,bara gå & gå & gå...

Bilder kommer snart..

Inga kommentarer: