Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 19 februari 2009

Tappar sugen

På torsdagar har jag min/våran mät & vikt dag. Idag känner jag bara för att lägga av med mina tappra försök till viktminskning. Vågen åker som en jojo upp & ner hela tiden. Blir så förbannad. Man sliter med sina promenader & Dl mått med mat hit & dit. Visserligen har måttbandet visat bra siffror,även denna gång. Men med tanke på hur länge jag hållit på så är jag verkligen inte nöjd alls.
Den här gången har jag iaf tappat 4 cm runt bysten som hade kommit dit av nån anledning. Så nu är jag tillbaka på ursprungsläget. Midja är 1 cm mindre än förra gången så även arslet. Men restan av kroppen står kvar på samma jävla mått.
Dessutom har jag gått up 0.1 kg sen förra veckan. Så om jag går upp 3 kg till så är jag tillbaka på ursprungsläget.
Tappar verkligen stinget när de inte händer nåt. Jag blir bara frustrerad & då tröstäter jag istället.
Igår blev de ett regält bakslag eftersom jag missade första mellanmålet eftersom jag va & klippte mej & då va jag vrålhungrig när jag kom hem. Vräkte i mej lunchen som bestog av kyckling & kokta grönsaker ( samma som middagen dagen före,men utan ris). Sen åt jag en apelsin. Satt & pluggade & rätt som de är så sitter jag & äter glass & när vi kom hem från barngympan så äter jag en semla. Fort jag missar nåt mål så blir allt åt helvete. Då stoppar jag i mej de jag kommer över.
Måste börja ha med mej massa frukt & grönsaker i väskan.
Men de är verkligen inte lätt nu när man sitter hemma & pluggar,då vill man gärna tugga på nåt hela tiden. Dessutom börjar trisstessen sätta in av att just bara gå hemma. De blir sämmre & sämmre pluggande,vet egentligen inte vad jag gör på dagarna,men dom går fort iaf. Men när kvällen kommer så har man inte gjort så mycket ändå.

Nu har jag gnällt av mej lite & tyckt synd om mej själv lite så nu är de bara att bryta ihop & komma igen.
Får köpa hem tuggummi & ännu mera frukt. Nu ska kilona bort.
Ska dessutom försöka att inte ställa för höga delmål. De är för mycket begärt att man ska tappa 1-2 kg i veckan & en massa cm. Får ändra mitt tanke sätt. SÅ länge jag inte går upp så får jag väl vara nöjd,men nu har jag gått upp så då är jag verkligen inte nöjd på mej själv faktiskt.

Nu ska jag iväg på skolan & plugga inför tentan imorgon & förhoppningsvis så är de inte 26 grader kallt när jag kommer hem så jag kan ta min vanliga promenad.
De senaste dagarna när jag gått så har mina ben varit stumma & allt har gått så segt,de är så frustrerande när de blir så. Dessutom gör de så ont i benhinnorna.
Hur får man bort de??

Inga kommentarer: