Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 10 maj 2009

Dement eller inte??

Ja,nu har jag gjort min andra vecka på praktiken. Kommer att vara helt Dement innan de 2 kvarstående veckorna är över. Känner av de lite nu faktiskt.
De är en ganska så seg praktik,inga pengar får man för att man gör de heller. De vankas mest av & an i korridoren där emellan är de mat & frågor när mamma kommer,när får jag fara hem & får man ingen mat på detta ställe??
Suck.
Visserligen är de segt & man blir fort less på alla upprepningar & spring fram & tillbaka,men dom är ju rätt söta på nåt vis oxå.
Men de är inget drömjobb som jag vill hålla på med i längden kan jag lova.
Eftersom jag jobbat inom vården i snart 10 år så får jag jobba ganska "fritt" utan handledare... vilket är ganska så skönt. Tiden går ju lite fortare när man får jobba själv än att man ska stå & titta som ett annat spånhuvud. Visar man framfötterna så kan man ju råka bli vikarie där nångång,vilket kan behövas i dessa tider när Ekonomin tryter.

Annars så har jag inte träffat familjen på hela helgen,så ikväll ska de mysas med popcorn innan sängen kallar...för mamma Lisa. Jag är otroligt trött,är inte van att jobba dagtid så det tär på kropp & knopp.
Annars så händer de ingenting alls av värde i den här familjen. Samma gammla vanliga saker. Vi bråkar,skrattar,busar & tjaffsar.
Erik sminkade sej precis under sina arma...med det menas att göra slut på Mammas Deo,som va ganska nyköpt. Så nu luktar hela pojken Rexona deo...for Women. Jodå vi har en helt normal Son..tror jag.


Nu ska vi göra mat...taco från igår blir de.
ses

Inga kommentarer: