Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 11 maj 2009

Ledig

Idag känner jag mej utvilad. Somnade vid kvart i 21 igår. Va så trött,sen har jag sovit hela natten & dessutom fick jag sovmorgon i morse....ända till halv 8. Men de va inte Erik som väckte mej, utan Ulla på Dagis ringde. Min första förvirrade tanke va...Har jag redan lämnat Erik på dagis?? Vem ligger då brevid mej?? De va lite läskigt innan jag vaknade till riktigt. Hade helt glömt bort att vi skulle ha samtal om Erik på dagis,hur de går för honom & sånt,men som tur va så var Camilla hemma med vård av barn,så de blev inget samtal. Jag måste verkligen bli bättre på att komma ihåg saker..fast de spelade ju ingen roll idag eftersom Camilla inte kunde. Men överlag så skulle de ju inte skada att komma ihåg saker som man lovat eller saker man måste komma ihåg. De ligger lappar lite överallt med saker jag ska göra & komma ihåg men jag glömmer ändå. Min hjärna är överfull,behöver den diskrensning tror jag.
Då de ringde vaknade såklart Erik oxå,sen va dagen igång. Men vi kom inte ner till köket förrän vid halv 9. Så nu har vi käkat frukost bestående av rostat bröd & te för Erik & kokt ägg med te för mej. Vi har ingen mjölk eller fil hemma...vi har nästan ingenting hemma nu. Nästan helt tomt. Inga har handlat i helgen,så jag & Erik måste göra oss en stöktur till nån affär för att inhandla lite saker så man kan överleva månaden.

Har hunnit fundera mycket oxå...ojoj,tänker ni kanske nu,Lisas funderingar är då djupa.
Men den här gången så är dom inte så djupa,men jag skulle ändå vilja ha svar på dom.
Den här Ekorren som satt i granen & skalade kottar,när han hörde barnen då hoppade han från Tallegren?? Men hallå,satt han inte nyss i en Gran?? hur vart de en Tall helt plötsligt?? De förstår väl vem som hellst att inte en Gran kan bli Tall..de tar väl lång tid innan man kan genmanipulera en Gran till Tall. De går väl inte att göra en Gran till en Tall efter bara några ord i barnsången??
Tänk på den ni.
En annan sak som jag funderat på är varför inte jag begåvats med GrönafingrarKursiv? Mina föräldrar har gröna fingrar,särskilt mamma. Mamma odlar,skolar om plant,sår frön & min pappa han gräver rabatter,ser till att mammas frösängar blir raka & klipper gräset.
Jag,jag kan inte ens hålla liv i en Garderobsblomma. Tycker de är så vackert med massa blommor som luktar gott,sommarvarmajordgubbar direkt från landet & plocka morötter direkt från landet,torka av dom mot gräsmattan & känna jorden knastra mellan tänderna (lite skit rensar magen). Vill kunna gå ut barfota i sommaren i förd en lång vit klänning med mitt blonda långa hår i perfekta lockar,alldelens solbränd & brun. Gå där & plocka äpplen,jordgubbar & alla blommor som doftar så underbart. Inte ett enda litet ogräs så långt ögat nåt. Går runt där med sommarlätta ben & bara smeka & lukta på alla blommor som har så komplicerade namn så man knappt kan uttala dom.
Istället ser verkligheten ut så här: Klampar ut med kritvita ben iförd adidasshorts & en T-shirt som har sett sina bästa dagar för flera år sen. Hår som står åt alla håll & kanter. Benen har 7 dagars stubb,de blåser orkanvindar. Jag tittar på våran så kallade trädgård som består av mossa & ogräs hämtar tidningen & stänger i mej i köket med persiennerna nerdragna för att slippa se skiten av barnets leksaker,mossa,löv & ogräs.
Man blir rakt deprimerad av att se alla vackra trädgårdar när ens egna består av ogräs..
Varför kan de inte finnas plastträdgårdar?? de finns ju plastblommor....vilket detta hushåll verkligen anammat. Jag har 2 st riktiga blommor här,dom har fullt upp med att överleva. Dom önskar nog att dom va plastblommor oxå skulle jag tro. Ena stunden vattnar jag nästan ihjäl dom & andra stunden så får dom inget vatten på flera veckor.

Nu ska jag ta & göra mej i ordning för en ny dag...visserligen har den nya dagen varit ett tag,men idag blir de en lugn dag med att ta hand om disken (nej,bara för att man har diskmaskin så plockas den varken ur eller i av sej själv),städa lite, rasta lilleman & handla...

Inga kommentarer: