Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 19 maj 2009

jodå

Ja,de va ett tag sen jag skrev här igen...börjar bli lite dålig på att uppdatera våra liv. Men vad gör man när dygnets timmar bara springer förbi?? Man hinner ju inte med snart.
Praktik,jobb & familj tar upp större delen av tiden för mej just nu.
Men på Torsdag gör jag min sista praktikdag..eller kväll rättare sagt. Börjar 12 & slutar 21,drygt pass,men sen är de klart.
Men nu ska jag uppdatera er om helgens bravader.
Lördagkväll spenderade vi med goda vänner,god mat & gott vin. Vi grillade hos Jane & Robert. 4-5 glas vin senare beger vi oss i Cadillacen mot Björkå för att plocka upp våra grannar. Sen vidare mot Sandslån för dans,tjuvrökning & många skratt. En trevlig kväll som avslutades med "efterfest" hos våran närmsta granne. Med förfest menas tydligen massa kaffe & surr karlar emellan,medans jag va riktigt i gasen & dansade med en vinare (den protesterade inte när jag bjöd upp till dans iaf). Vinglade hemåt vid halv 3 tiden. Vaknade vid 9,såklart inte ett dugg pigg.
Sov ute på gräsmattan & blev såklart blodfattig på köpet eftersom vi har fått massa mygg med i husköpet. Vid 14-tiden hade jag sån Erik abstinens så jag for iväg & hämtade han,såklart blev vi kvar där jättelänge,kom inte hem innan 19 nångång. Sen va de puss & gos i soffan med Erik en stund innan man dog av i sängen.
Måndagen vart de lite sovmorgon,vilket uppskattades av den slitna mamman i huset. Lämnade Erik på dagis & sen vidare mot praktiken för att göra ett pass där mellan 12 & 21.
Idag har jag gjort mitt sista dagpass där mellan 7 & 16. In en snabbis på affären & sen hämta Erik på dagis. Efter maten gick vi ut en stund & kastade frispe (stavas?) & sparkade fotboll. Vilket va kul ända tills Tommy sulade iväg en boll rakt i ryggen på Erik,som såklart började stortjuta så hela Björkå hörde. Då va de roliga slut....Gubben är en riktig PartyPooper. Så vi gick in för att dricka varm oboý med vispad grädde. Sen har vi slöat i soffan hela familjen,de va så skönt. Erik somnade i min famn vid 21-tiden så då fick man bära upp honom i sängen.....de händer inte så ofta nu för tiden att han vill borra ner sej i min eller Tommys famn & somna där.
Ja,nu sitter man här nere helt solokvist eftersom grabbsen lagt sej för kvällen,ska göra dom sällskap för nu är jag trött.

På Söndag ska Erik till sin Faster Helena & hennes Jimmy,vilket han ser fram emot väldigt mycket. De har han redan berättat för sina dagisfröknar & säkert alla andra barn där.
Så på Söndag så blir Birsta & IKEA osäkert för då är vi där,med oss menar jag då en suckande Tommy & en väldigt irriterad Lisa.

ses

Inga kommentarer: