Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 27 maj 2009

Så typiskt

Nu är de strömavbrott här. Så dumt,jag som skulle dammsuga,stryka pärlplattor & raka benen. De går ju åt helvete med allt. Man måste ju ha ström för att dammsuga & strykapärlplattona. Raka benen i mörker..jo,de går men de brukar bli smärtsamt som tusan. Men ta en vanlig dusch kan jag ju göra iaf.
Idag va jag till stan för att inhandla lite gardiner,men de slutade med att jag köppte nagellack & en BH. Inte ett dugg i närheten av gardiner..kanske BHn då...
För första gången sa Tommy nåt som fick mej att häpna..."vi kan ju beställa gardinerna på INTERNET..."
Jag skyndar mej hem & loggar in på Jotex innan han hinner ångra sej. Så har jag köpt massa vita gardiner som vi ska ha där inne. Dom kommer på måndag...förhoppningsvis har dom kommit upp innan Jul Afton 2012.

Erik har börjat ställa besvärliga frågor,sånna frågor som man verkligen får tänka till både en & trettiosju gånger på innan man svarar.
Mamma,vad är Överaskning förnåt?? Hmmm,jaaa,du Erik.... Ja,vad svarar man på en sån fråga?? en överaskning är de i paketet du får av tomten...Du va en överaskning till mamma & pappa..
Mamma,vad är en Grej förnåt?? Den kan jag...de är en sak förstår du min son. Hade inte räknat med följdfrågan...
Mamma,vad är en Sak förnåt?? Gaaahhh,ät din mat unge!!
Jisses,tänk när han ställer de lite mer svårsvarade frågorna som Hur blev jag till?? Huummm,fråga Pappa säger jag då...
Kan se de framför mej....
(Tommy) Erik,kom ska vi prata om hur Lastbilar blir till.
(Erik) Okej,men jag vill veta hur JAG blev till.
(Tommy) Hrrmmm,fråga Mamma....
(Jag) Ja du Erik,när en mamma & pappa blir kära i varandra så händer de att dom pussas lite mycket....
(Erik helt generad) Pappa,hur blir Lastbilar till??


Näe nu kliar huvudet så mycket så nu måste jag gå & duscha..
ses

Inga kommentarer: