Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 16 maj 2009

Lördag

Ja,vet inte vad jag ska skriva egentligen. Har inte så mycket på hjärtat nu,men några rader kan man säkert knåpa ihop.
Nästa vecka är de min sista praktikvecka,så skönt att de snart är över. Vill jobba för pengar, inte gratis. Snart ska man ut på riktigt jobb,hela sommaren blir de jobba,jobba,jobba,. Men de behövs pengar hela tiden...men just nu är de inte gott om kulor i detta hushåll. Men man måste se possitivt på de hela.....eller näe,jag ser inget possitivt alls i att inte ha pengar.

Just nu sitte jag & Erik hemma & väntar på att Jane ska komma & hämta oss. Vi ska till stan, på systemet en sväng,handla mat & lämna av Erik till hans mormor & morfar.
Sen blir de hem & fixa potatisgratäng,duscha & göra sej klar för en middag med Våra vänner Jane & Robert. Sen är de dans som gäller....på Sandslån. Lite RockaBilly skadar ingen. Längtas riktigt mycket faktiskt.
Ja,jag vet jag är ute mycket nu,men de gäller att passa på när tillfälle ges.....Rätt som de är så blir de spritförbud eller nåt.

Igår va Peran & Matilda här & hälsade på. Mini va oxå här såklart.
Vi spelade Kubb & sen såg vi på Så Ska De Låta.

Igår fick jag sluta tidigare på Lärkan,redan vid 15...ja,de va skönt,men inte kom jag hem för de inte. Näe då,såklart gatt ju jag & Tommy bestämma att vi skulle samåka på morgonen eftersom vi jobbar samma tid 7-16. Allt som kan spara på miljön är bra eller?? eller rättare sagt, försöka krympa hålen i plånböckerna är bra.
Vad gör man då när man slutar tidigt & inte kommer hem?? man kan sätta sej & fika på sjukhuscafeet eller så kan man röra på döfläsket lite. Jag valde de sistnämnada...alltså röra på döfläsket. Gick från sjukhuset till Ica på Remsle....skönt som bara den va de.
Tänkte att jag skulle handla lite medans jag väntade på Tommy,men de gick inte så bra eftersom jag inte hade några pengar med mej. Fick lov att sitta & vänta till Tommy kom med pengar innan jag kunde handla nåt.
Ända sen jag vaknade på Fredagsmorgon va jag sugen på en god köttbit med ett glas vin till. Så de blev de till middag...de va så gott.

Nu ska jag avsluta detta inlägg med att nu blöder jag näsblod...är de inte de ena så är de det andra.

Party party.

Inga kommentarer: