Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 6 maj 2009

Min lilla 3-åring

Erik är säkert som alla andra 3-åringar..Tjuriga,nyfikna & väldigt mycket ordbajsare.
Men idag har han nog slagit rekord i nyfikenhet (iaf än).
Han sitter väldigt ofta på bänken ut mot vägen för att kika på bilar & äta mellanmål, Så även idag. Han sitter där med sin yoghurttallrik & mumsar. Så jag tänker att då kan jag hänga tvätten medans han sitter där. Glömmer bort en lite detalj bara...nämligen att jag har hängt upp en Röd Chilifrukt för att den ska torka & sen va tanken att jag skulle mosa den för att använda till mat senare..
Med en 3-åring i huset så blir de sällan som man tänkt sej.
Medans jag hängde tvätten & bar ut klädställningen så passade Erik på att smaka lite på den.
Smart.
När jag kommer in i köket så sitter han med ryggen emot mej & jag frågar hur de går..
De bränns mamma,de är väldigt hett i munnen. Jag måste nog ha lite saft.
Fattar först inte vad han menar. Kikar på honom & han är högröd i ansiktet & ögonen alldelens blanka. Sen ser jag chilin som är söndertrasad & de små kärnorna utspridd över hela bänken.
Då ramlar polletten ner.
Jag,den extremt snälla mamman frågar om de va gott & sen börjar jag Tokskratta. Erik han sitter med sina småhänder & gräver sej i munnen & ber om saft.
Såklart får han lite saft efter att jag skrattat klart..
Mamma,jag Älskar INTE sånt där nu. De va hans komentar till de hela.

Idag har vi även hunnit med att baka en rulltårta som vi smakat ganska så mycket på redan. De va meningen att vi skulle vänta till Gubben kom hem,men vadå?? måste ju smaka om de är nåt att äta först.
Har även hängt ut tvätten på torkvindan,de skulle jag inte ha gjort...10 min senare så kräkregnar de här. Fuck säger jag bara. Påslakanen lukar så gott när de får torka ute...mmmm.

Ikväll är de gympaavslutning med korvgrillning som står på agendan. Hoppas på bättre väder då.

Halsen har blivit bättre men de känns fortfarande som om de är nån som sitter på bröstkorgen åt mej. Svårt att andas & snorigheten verkar inte vilja ge med sej =( blir galen i hela huvudet.

Nu ska jag gå & kika vart min lilleman tog vägen,han tassade upp för ett tag sen & nu är de väldigt tyst i huset..hmmm

Inga kommentarer: