Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 12 maj 2009

Kommer inte fram...

Näe,de är så att jag inte kommer fram till svaren på mina funderingar (dom som jag skrev igår).
Han/Hon som skrev den där texten är säkert redan död så man kan ju inte fråga heller. Nja att gå hemma & fundera på såna där korkade saker är inte bra,särskilt inte när man inte kan få svar på dom.
Nån som vet får ju gärna skriva en lite förklaring till de hela...så man slipper fundera menar jag.

Annars så har de inte hänt så mycket idag,fick lite sovmorgon imorse oxå. Ända till halv 8. Den här gången va de Erik som väckte mej från min skönhetssömn..hhrrmm,trots att jag sover så mycket som jag gör så blir jag inte vackrare för de...konstigt.
Samma gammla bleka ansikte med mörka påsar under ögonen & håret åt alla möjliga väderstreck möter mej i spegeln varje dag. Förstår inte hur jag sover egentligen...eller så är de alla virrvlar som jag har i håret som gör att de är så bångstyrigt på morgonen. De är ju inte så att de lägger sej vackert igen när jag borstar de,nej då,de står åt alla håll iaf. Så därför måste jag alltid ställa väckaren en kvart tidigare än vad som egentligen behövs. Är ju ganska så noga med frisyren.
Sen har vi lekt,bakat,sett på "Bilar" 5ggr. Erik är lite snorig så vi har tagit de lugnt idag. Men nu är han ute med Tommy & pysslar lite. Jag ska sätta mej med lite uppgifter till skolan som inte är gjorda än. Men först ska jag blogga.

Knäppte ett fint kort på Erik & Tommy när dom sitter med sina ansikten mot varandra & tittar varandra i ögonen. Då kläcker Erik en komentar som gör att jag viker mej dubbel.." Du har vackra Ögon" säger han. Först trodde jag att jag hörde fel,men han sa så...efter ett tag så kommer jag på varifrån han fått de "ice Age". När Manny & Sid åker ner för en brant kant så sitter Sid på Mannys snabel & tittar in i hans ögon & säger precis dom orden som Erik sa till Tommy.
(Ska lägga in den bilden,men jag sitter vid fel dator nu.)

Imorgon har jag praktik igen. Börjar 7 till 16. Men de funkar ganska så bra ändå.
Ibland undrar jag om inte personalen är mer virrig än vårdtagarna som är där.
I söndags fick jag & en annan kille torka upp Ungefär 2 liter kaffe,eftersom en annan i personalen hade glömt att ställa dit kannan efter att hon fyllt vatten & startat kokaren. De upptäcktes när nästan allt vatten runnit ner. Vi höll nog på att städa i nästan en timme efter de lilla missödet. Eftersom de sägs att jag är vig så fick jag såklart krypa in under diskbänken & sitta där i nån konstig ställning för att inte få kaffe på kläderna & torka väggar & vrår.
Sen gör jag nästan samma sak..men den här gången blev de bara en liter ungefär som rinner ut.
Vi stängde ju av bryggaren med en Timer så att de skulle sluta rinna vilket gör att de fortfarande fanns massa vatten kvar i kokaren. De tänkte ju inte jag på när jag fyllde en ny kanna & hällde i kaffekokaren. Så de va bara att börja om med städningen. Blev lite sent 14-fika för vårdtagarna.
De vårtagare som fortfarande har lite minne kvar tyckte de va så roligt så roligt.
Tur att man kan roa nån iaf.

På Lördag är de dax för fest igen. På Sandslån...massa raggarbilar & dans. Ska bli skoj.
Sen den 29 Maj är de 30+ som endel ska gå på...jag b la.
Dagen efter alltså 30 Maj. Ja,då är de Cruising på stan Big Meet. De ser jag oxå fram emot.
Blir en hård Månad...men sen börjar man ju jobba & stå i så då blir de väl inte så mycket festande för mej. Den här sommaren är de bara jobb som gäller...

Näe,nu har jag fått till ett inlägg idag med...nu måste jag göra nåt annat.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej! Kikar in här på din blogg och tänkte hjälpa dig med dina funderingar.... Enligt orginaltexten till Ekorrn--- så hoppa han PÅ tallegren, där har du förklaringen ;)