Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 25 maj 2009

Lite funderingar

Är de så att man måste ha Exmen i ihopsättning av IKEA möbler??
Blev både grå & grön hårig innan jag satt ihop en ynka lite barnmatstol till Erik. AGAM eller nåt sånt heter den tror jag.
Vi köpte den igår när vi va på IKEA,skulle sätta ihop den redan igårkväll,men eftersom Tommy fick fara iväg på jobb & Erik tyckte att stolsbenen såg ut som pistoler & sprang runt & sköt på sina bilar. Mitt tålamod va ju inte på topp,de brukar de ju inte vara,men när Erik slog mej på näsan med ett stolsben...ja,då brann de riktigt,de blev ingen sån där grillkorvsbrasa utan en riktig Atombombsbrand.Grejorna flög,Erik blev rädd & jag fick dåligt samvete...som vanligt.
Men de går fort över....
Erik & jag myste i soffan en stund & sen la jag honom i våran säng...där somnade han som en lite ängel strax efter 22 på kvällen...
Han hade haft en toppendag hos Helena & Jimmy,han skulle inte åka hem alls. Han va dock trött & somnade nästan på en gång i bilen...kom vi ut på E4:an så va de bra =)
Jag va helt knäckt efter dagen i S-vall så jag somnade strax efter Erik,när Tommy kom hem så sov vi (jag & Erik) hand i hand..är vi inte söt så säg??=)
Inget ska ju gå som smort när vi är i farten,såklart hade jag köpt en för kort bil....40 cm för kort om man ska vara korrekt. Vi skulle ju köpa en garderob till andra huset,men de blev inget av med de. Bara för att jag inte tänkte på att köpa en bil som va 40 cm längre...tokigt.
Vi tänkte först att vi skulle fixa hemkörning,men en garderob för 800 typ sen tillkom en avgift på 1500 pengar för att få skiten hemkörd. Aldrig i hela helvete att jag betalar så mycket pengar. Då ska dom jävlar i mej sätta ihop den,smörja gångjärnen 1gång/år & måla på den några gånger per år!!!
Idag har jag varit till IKEA igen,denna gång med Jane & Lille Leo. Strosade på de i lugn & ro...
Så skönt så.
Hittade ett par skor som jag blev helt galet kär i,men jag köpte dom inte,men ack va fina dom va.
Men 500 pengar är ju faktiskt 500 pengar som jag inte har råd att bli av med.
Har stört mej på lite saker när de gäller skomodet nu förtiden. Hur ska man egentligen vara skapt för att kunna gå i dessa skyhöga skor?? & varför köper endel sånna skyhöga skor, när dom inte ens kan gå som folk i dom??
Jag har många olika modeller på skor,ingen klack,liten klack,kilklack,taxklack & ganska hög klack.... Men alla har dom en sak gemensamt,JAG KAN GÅ I DOM.
Vet jag att jag ska gå en hel dag,ja, då tar jag så klart inte klackeskorna med spetsig tå & hög klack heller. Endel gör så,efter en timme är de ett jävla gnällande över att fötterna gör ont & sen är hela dagen förstörd.
Såg ett par andra skor idag,högare än hög klack,men ganska så fina faktiskt. Men jag såg att en kväll på krogen med dom där skorna på sej skulle sluta med besök på akuten med endra 2 brutna fotleder eller bruten nacke.
Tror att de krävs nog att man är lite av en självplågare för att självmant pressa ner sina fötter i nån slags sko med 2 dm klack med nån slags snörning så att fötterna & vaderna ser ut som kassler efter några minuter.
Nu har jag inte sagt att jag går som en prinsessa i mina pjucks,men jag väljer med omsorg klackarnas utseende,kan man inte hålla balansen i ett par stillettklackar köper man dom inte heller...kan man inte hålla balansen nykter,hur ska de då gå om man är onykter??

jaja,nu ska jag jobba vidare....är på vallänget i natt. Uret visar på 23.30,många långa timmar kvar...

Inga kommentarer: