Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 7 november 2011

Fika

Caffe Latte När du lagar en Caffe Latte brygger du en dubbel espresso och tillsätter sedan tre gånger så mycket värmd mjölk. Mjölken skummas med espressomaskinens ångrör för att få en stadig och fin skumhatt. Servera i ett högt stort glas, förslagsvis ett Duralex-glas. Njut sedan länge och väl av din goda Caffe Latte. Vill du prova smaksättning tillsätter du någon typ av syrupsmak till din “Latte” alternativt att du använder en krydda som smaksättning på skumhatten.



Idag har jag fikat med en väldigt trevlig människa...nämligen mej själv. Okej, jag hade sällskap av mina Jag oxå,dessutom en annan trevlig prick. Träffade honom i Tallin & han tyckte vi skulle ta en fika. Jag tackar aldrig Nej till en fika så de va ju inget att fundera på. Så nu sitter jag nöjd i soffan med en Kanelbulle,formkaka & en latte i magen. Ska snart sova eftersom jag ska jobba i natt. Gillar väl inte riktigt att bli utringd samma dag, men men, jag behöver alla pengar jag kan få!! Åter till sällskapet. Han är inte Tallinbo om ni tro de utan han är från Näsåker. Men för att stilla er nyfikenhet så ska jag berätta att de absolut inte är något mellan oss, utan en helt vanlig kompisfika. Man kan faktiskt vara kompis med killar oxå...har jag hört!! Så få inte för er att de kommer ljuda av bröllopsklockor & barnfötter inom kort... Jag betalade till å med för mitt eget fika,fast han ville bjuda. Jag jobbar inom vården, så jag tjänar så bra...(ironi)


Nu ska jag sova.


ses


1 kommentar:

Anonym sa...

vem vet snart kanske du hör klockorna :)