Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 15 november 2011

TortillaBröd

Igår provade jag på att göra Tortillabröd. De gick över förväntan, förutom att skiten krymper i stekpannan, så de blev små små bröd istället för stora. Men dom bli ju ännu mindre i magen.
En liten miss va att jag inte hittade kaveln, utan fick kavla med Zeunerts Julmustflaska. Tom såklart, de funkade, degen blev platt, men misstänker att de gått bättre om jag hittat kaveln.
Ska lägga ut receptet under Recept fliken.
Men goda blev dom iaf, om än små.

Börjar känna av paniken inför Jul oxå. Herregud, vad ska man handla för julklappar & framför allt, vad ska jag handla för?? Brukar lösa sej med tiden, men är lite less på att de alltid är för mycket månad kvar i slutet av pengarna.
Dessutom har jag svårt att tänka mej att de snart är jul när de inte finns nå snö ute. Men förhoppningsvis så kommer de ner dimpandes en hel hög innan December.
Snart fyller jag år oxå, herregud, jag fyllde ju nyss år tycker jag. Nästa år är de 30 man fyller. Vart tog tiden vägen??

Har fått lite svar på tidigare inlägg oxå. Tror jag vet vem de är som snackar...man bli som ledsen. Om de är den personen jag tror så har vi umgåtts väldigt mycket tidigare.
Men men, nu är de som de är. Jag kan inte ändra på den personens beteende, synd bara att jag inte har möjlighet att försvara mej.
Nu ödslar jag ingen mer energi på de där. De är hennes förlust.

ses

Inga kommentarer: