Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 25 november 2011

Nöter

Ja, jag har haft lilleman igår & så idag (idag har jag honom fortfarande såklart).
Igår tog vi en lunch på Hullsta tillsamans med mamma & pappa. En väldigt stor bedrift av pappa som är mer osocial än jag. Han är nästan sjukligt osocial, jag har bara mina perioder där jag är osocial. När han åkt hem så hjälpte jag & lilleman mamma på affären. Att hon fortfarande kan gå på affären & hitta de hon ska är jag förvånad över. Visserligen kan de bli Lätt Cream Fraich istället för vanlig, eller ekoligiskt Smör istället för vanligt smör. Men hon gör de själv, hon har ingen hjälp av sin osociala karl, hon är tjurigare än en 3-åring. Jag tror de är de som gör att hon klarar av de mesta hon ta sej för, just för att hon är tjurig. Hade de varit jag hade jag nog lagt mej ner på sängen & väntat på att synen ska försvinna helt. Jag ger upp för lätt, önskar jag va som min mamma som aldrig ger upp, alltid är positiv, inget är omöjligt. För om jag ska va ärlig, vem har en mamma som åkt vattenskidor & hoppat med vattenskidor....säkert många, skillnaden är väl att min mamma inte ser nåt nästan. De gjorde hon inte när hon åkte heller, hon bara kände & hörde att nu är jag på hoppet, lika bra att göra en snygg landning.
Sen när vi hjälpt henne till jobbet, hon skulle gå dit, men jag sa att jag kör!! så åkte vi till Gybo, herrejisses vilken lgh han har. Är en smula avis faktiskt. Dessutom har han en sån där Tassimo, ni vet en sån där kaffemaskin för några tusen som gör äckligt gott kaffe.
Skrev på papper oxå, så nu är jag väl inte längre husägare heller. En liten sten har lossnat från mitt hjärta nu.

Idag har vi bakat pepparkakor, en plåt blev ganska bra,den andra blev misslyckad. Bara smulor blev de. Så dålig deg att göra kakor på har jag aldrig varit med om. Medans Lilleman kavlat har jag ställt upp Ljusstakar & bytt gardiner i Björkå. Lite Adventit ska de va iaf, trots att jag inte bor här längre.
Lilleman höll just på att drunkna i sin egna Tekopp oxå, jag blir inte ens brydd längre faktiskt. Han lyckas med de mesta. Men de är väl så när han ska göra 1000 saker samtidigt, bli väl lätt lite drunkningstillbud då.
Nu ska vi bege oss in till stan en sväng. Få se vad vi hittar på där.

-Mamma, kan vi åka till Paris någon dag??
-Men vad ska vi göra där då tycker du??
-Tror du dom har Tv där??
-Ja, de tror jag att dom har.
-Då kan vi titta på Tv där!!
Nu duger inte Svensk Tv längre heller.

ses

Inga kommentarer: