Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 29 november 2011

städartagen

Igårkväll hade jag en sån tur att få förfrågan om jag ville hjälpa till att flyttstäda åt en familj. Ett hus. Såklart sa jag Nej, mina händer bli så såriga, torra & sen är jag för lat för att stiga upp Kl halv 7.
Naturligtvis sa jag inte så. Jag tackade gladerligen Ja, lite extra pengar skadar ju aldrig.
De vi inte hade räknat med va att de fortfarande inte va tömt på grejjer när vi kom dit.
Så de städades, bars grejjer & dracks kaffe omvart annat. Men 2 rum, en toa & påbörjning i köket hann vi med från 8 till kvart i 12.
Jag tycker själv att jag är snabb när jag städar, men Karin, hon va snabb hon.
Imorron börjar vi 7, bara för att de ska va klart, de som köpt huset ska flytta in på Torsdagmorron. Vilken otroligt bra framförhållning va?!?!? Som upplagt för magsår.
Eftersom Karin börjar jobba 12 idag så blev de inte många timmars städande. Eftersom de inte va tömt i alla rum så va de onödigt att jag stannade kvar oxå. Men imorron få vi se om Karin kunde va ledig,då bli de hele dagen tills vi är klar. Annars få jag stanna kvar själv där tills de är klart.
Men de är rätt kul faktiskt. Sånt där skulle jag kunna hålla på med. Städa ut folk ur hus, för de värsta som finns när man ska städa, de är ju om de ligger grejjer, skor & rat på golvet. De tar ju stopp i Dammsugarröret då...För inte orkar jag böja mej ner för att ta rätt på skiten innan.
Men berätta inte för nån att jag sa att de va rätt kul att städa. Har ju ett rykte att leva upp till, Slarvmajjan Nr1.
Kom på idag att jag inte betalt räkningarna, så nu ska jag göra de.

ses

1 kommentar:

ann sa...

Bra jobbat Lisa....du är bäst..