Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 7 november 2011

Vilda Diskussioner

I helgen har de varit vilda Diskussioner om personer som äter lite för mycket & motionerar lite för lite. Alltså de överviktiga.
Jag är själv överviktig, jag vet om de själv men jag gör inte så mycket åt de.....bara i perioder. En jojo-bantare kan man ju kalla mej. Men de ger inte andra personer rätten att kalla mej FET!!
Vilket personerna jag satt med inte hade några som hellst problem att göra, alltså inte kalla MEJ fet, men andra personer.
Jag anser att man inte har rätt att säga något sånt till någon, du vet inte bakgrunden till övervikten om de är Lathet, sjukdom eller Genetiskt.
De där är något man lär sej när man är liten....Vett & Etikett!!!! Man kallar inte människor för elaka saker. Särskilt inte människor du inte känner.
Samma sak med de personer som väljer att Operera sin magsäck, krympa den. De känns som de är väldigt vanligt med de nu för tiden. Jag personligen beundrar de människorna, medans andra menar på att dom kan sitta i soffan & tappa i vikt,vilket dom tycker är fusk.
Men tänk dej att ge upp din livsstil, den livsstil som du haft hele livet.... Pizza, chips, gotta, öl ja allt sånt som hjälpt till att bygga upp kroppen. Så ska man sluta med de... Jag vet inte om jag skulle klara de. Jag Älskar ju allt som är gott, hur ska jag kunna sluta med de??
Man måste ju va fast besluten att vilja göra de, minsta tvekan måste ju kunna förstöra allt.
Iofs så kan jag inte uttala mej om saken, jag har ingen som hellst aning om hur de går till, hur man mår, hur kosthållningen ändras. De enda jag vet är att jag är imponerad av de som bestämmer sej för att göra detta ingrepp.
Men såklart blev de diskussioner om de oxå, men jag hävdar att man får tycka precis som man vill.... Varför ska jag va tyst & bara lyssna?? Tycker jag olika så säger jag de. De va väldigt intressant diskussion faktiskt.
Samma sak de här med att kalla någon vissa saker. Många tar ju illa vid sej att bli kallad F***a, h**a & sånna saker. Själv tar jag illa vid mej att bli kallad Värdelös. Kalla mej de så ska du se att du har en fiende för resten av livet. De har att göra med ett tidigare Av & Till förhållande när jag va yngre. När de tog slut, så lovade jag mej själv att aldrig någonsin låta någon kalla mej Värdelös igen. De har jag hållit. Vet inte om de är just de förhållandet som gjort att jag reagerar så starkt på när andra säger elaka saker om andra eller vad de är. Men som sagt, man kallar inte andra personer ful, fet, värdelös... Alla ha ett namn, de är väl bättre att säga de istället.
Småbarns fasoner få man hålla på med på dagis, nu när man är vuxen måste man ju händå ha lite mer bakom pannbenet än att kalla en annan människa för Fet.
För oavsett ålder så sårar man ju faktiskt personen i fråga. Om inte annat blir Fröken Lisa förbannad på er!!!

ses

Inga kommentarer: