Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 9 maj 2012

Åt andra Höger..

Idag har jag hjälpt pappa med veden. Frivilligt dessutom, bara de säger ju att jag är rätt uttråkad i nuläget.
Kört med släpvagn har jag oxå gjort, backat oxå. Har blivit lite som en trotsig 3-åring, så less att folk ska hjälpa mej hele tiden...KAN SJÄLV!!!!
Så för att vara första gången jag backat med släp gick de bra, inga överkörda tår, inga utbrott & ingen överkörd pappa.
Han förklarade för mej hur man skulle göra.
Titta bara i en spegel, inte alla speglar. CHECK.
Ta de lugnt, ingen stress. CHECK.
Lyssna på mej. CHECK.
Kör dit jag pekar. CHECK.

Tittar i sidospegeln, ser att släpvagnen är bakom. Tittar lite närmare, vad är de jag har i håret?? tittar i backspegeln...De va mossa. -Lisa, DU SKA INTE TITTA I BACKSPEGELN & PILLA I HÅRET SAMTIDIGT SOM DU BACKAR!!! Oj!!
Kör fram igen, börjar backa. Går bra, ska bara ha en snus först. Men de kan man ju ta samtidigt som man backar, iaf i vanliga fall. -LISA, TITTA PÅ VAD DU GÖR!!! Oj!!! vart är pappa?!? ser han inte i nån spegel. Frustande kommer han upp ur diket. Oj!!
Fokusera fokusera fokusera, vilket roligt ord egentligen, FOKUSERA. Låter lite som Hokuspokus, Fokusera fokusera filijokus nu har jag trollat bort dej...typ.
-VRID RATTEN ÅT HÖGER!! Samtidigt som han gestikulerar åt Vänster. Chansar att de är åt Vänster jag ska vrida ratten.- VRID ÅT HÖGER SA JAG JU!!! Klarar jag de här utan att drabbas att hjärnblödning gör jag de bra.
-RAKSTÄLL DÄCKEN & SEN BACKAR DU, SAMTIDIGT SOM DU VRIDER ÅT HÖGER LITE FÖRSIGTIGT. Okej, de här klarar jag. Sakta sakta... MEN VRID ÅT ANDRA HÖGER!! Hmm, finns väl bara ett Höger egentligen. Hänger ut huvudet genom rutan & skriker: DE FINNS JU BARA ETT HÖGER!! -JAG MENAR VÄNSTER. Så där höll vi på med ett bra tag, tillslut kände jag bara för att stanna bilen, koppla lös vagnen & handdra skiten till parkeringen. Men skamm den som ger sej..
Tittar i spegeln igen, ser vagnen, pappa & vägen som jag ska backa in på. Så långt borta men ändå så nära. Säkert är de 5-6 meter, men efter att den här berättelsen är slut, så tror ni säkert att jag backat till världens ände & tillbaka.
Sugen på att ge upp, jag kan INGENTING!! Men jag provar en gång till. På Mitt sätt. Andas in, håller andan & sen kör jag...eller backar. Utan problem alls, typ. Tittade ut genom bakrutan istället, backade lugnt & metodiskt utan att pappa behövde ropa eller gestikulera. Man klarar faan mer än man tror faktiskt.
Stolt över mej själv åker jag hem i spöregnet.

Nu ska jag göra nåt jag kan, de är att baka bullar.
Ingen promenad idag, blir bara så blött om tårna. Få se senare i EM kanske är bättre väder då.
ses

Inga kommentarer: