Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 25 maj 2012

Inskolningsdax

Idag är första dagen som min Lillefis ska inskolas på, ja, heter de förskoleklass nu mera eller är de Nollan??
Ja, iaf de som kommer före 1:an.
Vart tog åren vägen egentligen?? Han föddes ju nyss & nu ska han gå till skolbussen med en ryggsäck på ryggen & nästan klara sej själv. Kan nån stoppa tiden?!
Han ska ju vara min bebis som låg på bröskorgen ett tag till, men han kommer alltid vara min bebis så länge jag lever!! Men de få jag inte säga högt till Lillemans kompisar, för då skämmer jag ut honom har han sagt.

En annan har jobbat hele natten & sitter nu i soffan & kämpar med att hålla mej vaken, vi ska va på skolan 10 nämligen, då är de ingen vits med att sova en liten stund & se kliva upp, då är man ju som ett vrak.
Så för att fördriva tiden lite har jag rakat benen, de behövdes!! Nu börjar de ju bli varmt så då måste man fixa spirorna hårfri. Är för smärtkänslig för vaxning & epilering, annars hade jag gjort de på en gång.
Jävla drygt att raka benen varannan dag hele sommarn.

Fick mitt sommarschema oxå, Hej då lata dagar!! Blir mycket jobb, men men, de är bara att bita ihop & köra på liksom.

Igår va en mysig dag. Solig & fin, satt ute hele dagen med Jenny & barna. Som jag brände mej!!!
Solen är farlig ibland, blir till att köpa solskyddsfaktor 40 igen, de här gå ju inte.
Bränner mej & sen flagar jag bort allt. Inte vackert!!
Sen efter att dom åkt så laddade jag för en promenad igen, de va i varmaste laget att gå vid 16, mötte en i bil som berättade att de va 26 grader då. Inte fullt så genomtänkt, men svettades gjorde man & då inbillar jag mej att man tappar mer i vikt, fast de är väl mer vätska än fett.
Efter promenaden så blev de Tonfisksallad för andra dagen i rad, sen en dusch & sen styra Sulan mot Jobbet.

Ja, de va min går dag de & lite från idag.
Nu ska jag åka upp till mammas jobb & se om hon har nån frukost att bjuda på.... Äta bör man annars dör man, äta gör man & ändå dör man.

ses

Inga kommentarer: