Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 8 maj 2012

På G

Idag är jag på G, på topp, inget kan stoppa mej känns de som.
Känner mej alltid uppåt när jag varit ut på Promenad på morronen, så nyttig & duktig.
Va som vanligt segt att stiga upp när väckaren ringde, men kommer man bara upp ur sängen så brukar de mesta ge med sej. Leta fram träningskläderna brukar jag ogilla, så igår kväll innan jag gick till sängs så hade jag tagit fram allt. Så då hade jag inget att skylla på...
Bara till att trycka ihop brösten i den bästa sportBh jag någonsin haft, köpte den på Change í Svall. Håller dom verkligen på plats eftersom dom trycks ihop mot kroppen på nåt vis. Dom skvalpar inte runt över hele Sollefteå som dom kan göra i en vanlig Bh.
De sägs ju att träningskläder gör mycket när man ska träna. Jag kan gå i mina säckiga mjukisbyxer & fleecejacka, bara jag har Riktiga SKOR & SportBH.
Fick ett par Adidasskor av mamma & pappa för nåt år sen, va säkert i samma veva som jag bestämde mej för att gå ner i vikt för 500de gången de året, fick ont i benhinnorna & berättade för mamma & pappa. Dagen efter befann jag mej på Intersport i Östersund provandes skor med en vänligt inställd säljkåt expedit.
Eftersom jag har breda fötter, med hög vrist & vid varje stortå-fästet för stortån- finns en knöl eller vad man ska kalla de. HATAR mina fötter, mer än jag hatar min magkatarrmage, då förstår ni hur mycket jag hatar mina fötter. Ja,just den där säljkåta expediten plockade fram skor efter skor efter skor, tills jag hittade dom som kändes bäst & säkert dyrast av de jag provade. Men jag får fortfarande ont i benhinnorna, oavsett vart jag går, hur jag går & i andra skor. Är väl född sån.
SportBhn köpte jag själv. Va less på att aldrig ha bra stöd. Med stora bröst är de svårt att köpa Bh på Lindex eller nån annan klädeaffär här i Sollefteå. Köper alltid mina Bhar i Svall, där få man hjälp!!
De värsta jag vet när jag är ute & går är att aldrig kunna slappna av riktigt, rätt som de är har ena bröstet rymt, eller så guppar dom upp & ner hit & dit så att de gör ont. Men nu har jag en som gör att de knappt syns frami från att jag har bröst, för dom är utsmetad på kroppen. Händigt & bra.

Nu ska jag duscha, fundera ut dagens lunch & sen städa ur bilen. Behövs liksom, de ligger allt från ett paket Marie-kex till grus & gamla Lösvikts godislådor för mina eventuella kakbeställningar.

ses

Inga kommentarer: