Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 31 maj 2012

Blankt papper

Idag har jag varit på besiktningen, ägaren vågade inte åka själv, så eftersom jag inte har nåt emot att köra en Ford Galaxie 69:a så tog jag på mej de med glädje, så länge de är betalt & klart naturligtvis.
Så 8.20 rullade jag & lilleman in genom portarna där.
Gick ju bra faktiskt, tills lilleman blev varm i kläderna vill säga.
Besiktningsgubben vred på H-framdäck, då började Servooljan att läka & de såg inte besiktningsmannen. Eftersom jag inte vet om de ska vara så eller inte, så gjorde jag de enda rätta i detta läge, jag höll tyst. Önskade att lilleman oxå kunde gjort de.
-De rinner olja där....
Jag väsande-Men tyst!!!!!! bara va tyyyst!!
Besiktningsmannen- Ja, de ramlar ner Rost när jag knackar & vrider..
-Nej de är Olja, den är röd...
Jag- MEN TYST!!!
Besiktningsmannen-Men de såg inte jag, de är bra att du har ögonen med dej..
Jag såg hur Crusingen blev inställd & Forden fick "Spanskflagg" & fick bogseras bort.
Gubben Hummade & mummlade lite, sen gick han vidare...
Men de blev inge mer av de som tur va. Barn kan ju göra en nervös på riktigt, tänk om de hade stått & hängt på de,fast ska man se de från en annan sida så va han ju bara ärlig, de rann ju faktiskt olja & de kunde ju ha vart nån allvarligare olja som läkte ut. Så de gör ju inget.
Fick glänsa lite oxå, de är ju så att de finns bälten fram i bilen, men eftersom de inte blev bälteskrav förrän 1970 (framsäte) så ville Janne ta bort dom, men visste inte om han fick eller inte. Besiktningsgubben visste inte när de blev lag på de. 70 i framsäte & 71 i baksätet sa jag. Men han gatt kolla upp de, han litade inte på att jag hade rätt. Men naturligvis hade jag rätt...har jag nånsin haft fel?!?!?
-Så om bältena råkar försvinna, om vi säger på Fredagkväll, vad händer då?? frågade jag.
-Ja, eftersom de är bälten i den så måste dom användas, annars bli de ju böter.
-Jo, men de är ju en 69:a &70 kom bälteskravet....så om man tar bort dom, de måste ju gå bra va??
-Ja de står ju så här så då gå de bra. Stort Smile.
-Tack!!
Men nog tyckte dom att de va lite coolt att de kom in en brud i en sån där stor bil...Jodå, hela stället stannade upp & tittade ganska ingående på både mej & bilen. Men mest bilen...
Åkte därifrån med Blankt papper & en fikasugen son..
Sen åkte vi till mamma för att fika en sväng, så mysigt att dom börjar få ordning på caféet nu. Mycket folk & billigt fika. Myste i soffan en stund & sen käkade vi lunch.
Packade in oss i bilen för att bege oss till Graninge för att åka på jobbet en ledig dag, tur man få pengar för de. Fixade deligering & pratade om Stoomibyte, äckligt.
Lilleman satt i 2 timmar själv ute i matsalen där & ritade, lekte & kollade i böcker. Så imponerad av honom.
Lugn & stilla hade han varit. Imponerande av en 6-åring som har myror i brallan 7-24.

Nu sitter vi åter i soffan, lilleman blev lite yr av att åka bil, åksjuk liten kille de här.
Snart ska vi käka & sen gå upp till Lillebror & Carro, titta in de nyrenoverade köket & surra bort lite tid.

ses

Inga kommentarer: