Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 4 maj 2012

Dålig dag!!

Igår hade jag en extremt dålig dag. Hele dagen va bara skit, med stora bokstäver.
Gråten brände bakom ögonen konstant hele tiden. Allt va skit, fortfarande ingen bra dag, men idag känner jag för att slåss, igår bara grina. Så en liten förbättring är de ju iaf.
Hämtade Lilleman, han kan alltid muntra upp mej när jag är ledsen & mår dåligt. Nu ska ni inte tro att jag sitter & använder min 6-åriga son som en psykolog!!! Utan de räcker med att jag tittar på honom eller pratar om alldagliga saker,bara att ha honom i ett annat rum gör mej lugn. Han kommer alltid med roliga funderingar, kommentarer eller bara sätter sej i min famn & kramar mej. Han är mitt allt...
Åkte till min mammas jobb, kollade in de nya lokalerna & så bjöd hon på fika där. Surrade med henne lite, hon såg på mej att jag inte mådde bra, men tänker inte börja gråta på hennes jobb. Tänker inte börja gråta överhuvudtaget!!!!!! Så vi pratade om andra saker..
Efter att vi varit där ett tag så åkte vi hem. Myste i soffan, pollimasade på lite & sen va de dax att lämna lilleman igen hos sin pappa. Gulliga Tommy hade lovat att kolla på bilen min, hade ett konstigt gnisslande/gnekande ljud i bilen särskilt när jag svängde. Ha ju dyrbar last i bilen ibland, så jag va rädd att däcken skulle ramla av eller att bromsarna skulle sluta fungera eller nåt annat allvarligt. Så Tommy kollade upp de där, tog av däcken, lyste, tittade, lyssnade men kunde inte se nåt allvarligt. Under bilen upptäcktes dock att jag kört lös nån plåt som sitter vid avgasröret & att ena dämparen va trasig bak.
Plåten skruvades fast. Dämparen måste köpas nytt, Dyrt sa Tommy, Jag höll på att börja grina!!
Åkte hem lagom vrång, slängde i mej kyckling & sallad (bantar tider nu) & kände mej ännu mer moloken än tidigare.
Fick främmande, surrade & drack kaffe. Kände mej lite bättre till mods efter de.
Tills jag gick till sängs, kom på att de va länge sen jag vägde & mätte mej. Sånna saker ska man ALDRIG göra innan man ska gå till sängs, särskilt inte om du har mens, varit sjuk i 3 veckor & tröst ätit för att du inte orkar träna för förskylningen. Kan säga att jag somnade som ett Åskmoln!!!
Gjorde en helkroppsmätning, från hals till vader.
Hals:36cm
Över Byst: 111cm
Under Byst: 98 cm
Midja: 92 cm (4 cm större än för ca 2 månader sen)
Höfter: 107 cm
Stuss: 116 cm
V-lår: 71cm
V-vad: 44cm
V-överarm: 34cm
Nu kan jag skylla på allt, mens, förskylning & jobb faktiskt & de tänker jag göra oxå!!! Kan ju aldrig bero på dålig karaktär,lathet, för mycket öl & att soffan är mer tilldragande än en svettig promenad!!
Så tanken är väl att jag tänker försöka gå ut på promenad nu varje dag. Men idag har jag inte tagit mej ut än, men dagen är lång. Tänkte försöka få med nån kompis ut, inge kul att gå själv.
Har även börjat köra de där hjulet ni vi, de som ska ge en platt mage & är skitjobbigt. Klarar inte att gå hele vägen ner än, men 20 st halvklara gör jag. Gjorde 20 st sånna igår, har träningsvärk i magen idag. Så de är ju bra eller?!?!

Förresten, jag har löst problemet själv med de Gnisslande/gnekande ljudet i bilen. De va dyrt att laga..
Min skinnjacka gneds mot armstödet i mitten av bilen!! Jag sitter ju som en tvättäkta raggare med ena handen på ratten gärna med kromad armbåge ut genom fönstret & den andra liggande på armstödet. Så jag sitter jättesnett, inte konstigt att ryggskottet brukar komma efter några mil.


Nu ska jag se om de finns nåt jag kan slå sönder eller iaf ett mellis. Idag bestog frukosten av havregrynsgröt, mammas lingonsylt, mjölk. Ett päron & kafffe med mjölk.
Men jaja, nu har jag inget att komma med mer.

ses

Inga kommentarer: