Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 14 maj 2012

Slav

I Lördags va de dans som stog högst upp på min Att-göra-idag- Lista. Men innan dess va de ju en tur till IKEA som gällde.
Började ju inte så bra, de började med bråk. Jag har alltid varit en slav under Klockan. Mitt liv går ut på att kolla klockan, lägga upp dagen, räkna ut hur lång tid allt tar & planera efter de.
I Lördags hade jag bestämt att vi skulle åka 7 minuter över 9. Då menar jag att vi skulle åka då!! Inte 8 min över, utan just 7 minuter över 9.
9.25 kom vi iväg, min dag va förstörd!!  13 minuter försenad.
Jag stressade när jag körde, jag stressade på Gubbdagis(tema), Cervera, IKEA & Skopunkten. Slängde i mej Frukost/lunch på IKEA.
Nästa gång kommer bilen gå 9.07, den som inte är klar få stanna hemma. Hade planerat att vara hemma 14, men blev 47 min sen hem. Dels behövde vi stanna till i Graninge för att lämna lite saker åt pappa & mamma på hemvägen & sen gatt vi tanka innan vi for till S-vall.
Kan föstå för "vanligt" folk låter de här helt knäppt & är inget att hänga upp sej på. Men för mej är de en stor sak, då kan jag berätta att jag va ännu värre förut. Visste jag att mataffären öppnade 9, då skulle jag vara där 2 minuter i 9, blev jag lite sen hemifrån så att jag inte skulle hinna dit, då kunde jag lika gärna stanna hemma.
Vet inte varför de stressades i Lördag t ex, dansen började inte förrän 21 så vi hade hele dagen på oss, men ändå hade jag satt ut en tidsplan, utan någon som hellst anledning. Tvångstankar skulle jag kunna kalla de.

På kvällen va de ju som sagt dans på Logen i Långsele, ni vet de där stället som inte längre har sin Trolltall kvar.
Supermycket folk va de. De jag saknade va att dom inte sålde öl, men men va väl inte där för att dricka så mycket. Roligt hade jag iaf & de är ju de som är huvudsaken. Men kallt blev de mot slutet. Gick runt med ständig Tuttfräs & Ankstubb. Träffade mycket folk & dansade så mycket så jag hade träningsvärk dagen efter.

Nu till Morronen har jag & Tommy.N varit ut på våran Morronpromenad. Lite längre, mer trappor & branta backar blev de idag. 50 min ungefär, rask takt. Regna gjorde de oxå, men vi är ju inte gjord av socker. Skönt när man kom in & käkade frukost framför Tvn med en filt omkring sej. Fick lov att byta alla kläder eftersom regnet smygit sej igenom alla kläder. Ska snart hoppa genom duschen & sen sova, eller om jag ska sova först & duscha sen. Är ju liksom jobb som väntar i natt.

ses

Inga kommentarer: