Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 17 maj 2012

Inskolning

Igår gjorde jag min första inskolningsdag i Sjukhusköket, på sjukhuset såklart.
Va intressant, men de är mycket att hålla reda på. Bli ju snurrig på allt springande hit & dit.
Men får nog kläm på de där oxå va de lider. Roligt att ALLA sitter ner på Fika/Lunch, inga larm eller telefoner som ringer. De är man ju inte van vid.
Men man måste ha någolunda stark rygg, vilket jag saknar!! Så igår när jag slutade jobbet & började gå hem trodde jag ryggen skulle gå av. Kändes som träningsvärk & tro mej, de är inte Träningsvärk, de vet jag hur de känns. De här är början till Ryggskott.
Så istället för en långpromenad innan middagen blev de bara middag & en kopp kaffe med brorsan sen la jag mej på golvet & sträckte ut mej ett tag. Sen slappa i soffan & somna med dåligt samvete över att man inte gått nån långpromenad.
Ställde väckaren som vanligt på 6.30 imorse, men detta regnande gjorde att jag drog mej ur morronens promenad. Hade iaf ingen att gå med, så då kan jag vänta till Em istället.
Tänkte sova vidare, men va faktiskt ganska pigg, så då klev jag upp käkade frukost & hamnade framför Tv.n...
Ryggen gör ont idag oxå, men inte lika ont som igår. Idag klarar jag mej med Ipren bara.

ses

Inga kommentarer: