Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 3 maj 2012

Sicken Tabbe..

Imorse gjorde jag en lite tabbe, börjar bli en vana nu så jag blir inte ens förvånad.
Vaknade av mej själv vid halv 7, hade ställt väckaren på kvart i 7, så jag tänkte att jag läser en bok tills väckaren ringer. Kapitell efter kapitell avverkades & ingen väckare ringde. Måste ju va en snabbläsare av stora mått. Men tillslut gatt jag kolla på klockan riktigt. Kvart över 6 stog den på då. Så jag har väl varit vaken sen halv 6 ungefär. Skojigt. Iddes inte stänga väckaren utan tänkte att jag skulle läsa tills den ringde, då är de ju lagligt att stiga upp & gå ut på promenad.
Gick ju ingen nöd på mej där under täcket, en bok, snusdosan & yllesockar på. När väl väckaren ringde så klev jag upp & drog på mej träningskläderna, kom fram till att jag ska ner på stan idag & kika på några andra träningskläder. Mjukisbyxer med "knäskålarna" i all ära, men ett par riktiga träningsbyxer som sitter åt tror jag är bättre, kanske slipper jag skavsår mellan låren eftersom jag får Gällivarehäng på mjukisarna så de skavs. Inte skönt för 5 öre. Dessutom skulle jag vilja ha en bättre jacka, en som sitter bättre & stoppar vind,regn men ändå andas. Fleecetröjjan funkar inte alls vill jag lova. Den är ju tvärtemot om man tänker efter.
Men iaf, broarna runt blev min runda idag. Hade en person som gick bakom mej nästan hele tiden så jag blev stressad, nästan sprang tillslut. Men skönt va de, trots att de blåste så till & med jag höll på att lätta från jordens yta.

Frukosten bestog idag av 2 ägg som blev äggröra, tekopp, ett päron & ett äpple i bitar...
Fanns inget annat hemma faktiskt. Inte ens mjölk till kaffet som jag drack nyss...
Så ett Måste idag är att handla lite mat, skithuspapper & frukt. Träningskläder om de finns nå billig skit vill säga, tänker inte lägga ut flera hundra på nåt jag bara ska ut & gå/jogga i. De är jag för snål för!!
Sen ska jag hämta lilleman på dagis.

Har börjat läsa en Blogg oxå... Följer den slaviskt & blir så fruktansvärt imponerad samtidigt Peppad.
Mamman som kämpar för livet heter den. Hennes viktresa, helt otroligt duktig. http://www.blogkeen.com/ så få man väl söka sej fram till Mamman som kämpar för livet antar jag.

Näe, nu va de duschen som kallar faktiskt.
Föresten, nu är jag Blondin igen!!

ses

Inga kommentarer: