Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 11 maj 2012

Kräkunge

Gårdagen va bra till att börja med, de höll i sej fram till 20.30 ungefär igårkväll.
Då fick lilleman för sej att lägg en pizza över min axel, tur vi va ute. Sen skulle han absolut hem, va han sjuk skulle han hem till pappa!!!
Men de va tydligen inget mer som skulle upp, han hade sovit i natt iaf. Ha varit dit idag.
Lite blek är han, lite varm, lite ont i huvudet, men inget illamående eller magont.
De är lite knepigt de där, så på Måndag ska jag ringa Sjukhuet. Febern & huvudvärken ger ju aldrig med sej.

Arbetsintervjun gick ju bra iaf. Ska jobba Tisdag & Onsdag, men tisdag måste jag ändra, jobbar Måndag natt på G-byn. Så då kan jag ju inte jobba 8-17 på sjukhuset då inte.
Kan ju berätta att jag ska va på Sjukhuset, i köket. Kan va spännande att prova på nåt nytt. Man få börja i disken, sen arbeta sej uppåt, satsar väl på att bli chefkock va de lider. Med mina kokkonster så kan dom ju få äta vad som hellst. Observera att de är lite ironi där!! Jag KAN laga mat, men tycker inte att de är så vidare värst kul. Men man kan ju ändra sej...
Ska iaf bli kul att prova på nåt annat, de säger jag jämt. Ändå dras jag mot vården, eller dras & dras, de är väl mest att jag är rädd för att prova på nått nytt. Har alltid G-byn att falla tillbaka till, till min "familj" på natten. Mina kollegor på natten är ju min trygghet, även dagpersonalen, men dom känner man ju inte lika väl som de på natten.
Men men, man måste ju prova på andra jobb oxå.

Nu fräser smöret i stekpannan, bli Tacogratäng idag.
Sen en kvällspromenad tror jag. Råkade somna om idag å vaknad 11. Lite förvånad, med tanke på att jag ställt väckaren på halv 7. Va väl trött.

ses

Inga kommentarer: