Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 17 maj 2010

En nattsuddares kludd

Ja,nu sitter man här i sin ensamhet igen. Vänder på dygnet för att kunna sova imorron hela dagen lång. Men de går trögt,ha ju varit vaken några timmar redan,närmare bestämt 06.15 kom lilla väckaren springande, okej nu är det dom som suckar & tänker Men herregud,vid den tiden har vi LUNCH. Okej,tråkigt för er,men för mej är det tidigt.

Börjar drabbas av panik inför Sommaren. Vill ju jobba,men samtidigt inte. Nattjobbet brukar ju för det mesta gå rätt smärtfritt,men med alla förändringar som sker så känns de inte lika lockande. Fler vårdtagare & mer indragningar av personal....vart hittar man glädjen då??
Okej,kanske i Lönekuveret då,men ingen annanstans. Dessutom är de väl inte mycket till glädje att titta i de heller egentligen,men för mej är de det iaf....med tanke på att jag inte har ett korvöre nu.
Men sen då,när sommarn är över,vad händer då??
Är de verkligen så att man måste flytta för att få ett jobb??? De hoppas jag verkligen inte,men samtidigt måste man ju få in pengar.
Gud så less jag är på att allt egentligen kretsar kring pengar hela tiden.

Är så ruskigt trött nu,men ska försöka hålla mina gröna öppna ett tag till iaf.
Kan berätta att min ena jeanskjol har gått & blivit förstor,att jag måste köpa nya Bh.ar & förhoppningsvis så får jag pengar så jag kan köpa en helt ny garderob,eller inte en garderob men innehållet i form av vackert härligt tyg. Kläderna börjar bli för stora & de gillar jag skarpt.
Men de hade varit ännu lite bättre om de ville börja ta lite på arslet & benen oxå,visserligen har de försvunnit lite där oxå,men än finns de gott om att ta av.
Får väl börja gå lite mer & röra på mej så kanske de fixar till sej.
Skulle egentligen varit iväg på Kärringgympa här i Björkå,svägerskan min undrade om jag ville följa med & jag sa Ja. Men när jag kom hem från jobbet hade jag så ont i magen så jag ångrade mej,hatar denna tid i månaden. Kan den bara vara snäll & försvinna för gott,tack!!!

Ja,just ja,trodde ju att jag va i Klimakteriet,hade Diabetes & de ena med det tredje,men de visade sej att de bara va en helt vanlig hederlig Bonnförskylning.
Vallningarna försvann i & med att febern slutade...Ja,tänk vad man kan få för sej ibland. Men de är ju inte lätt att vara hypokondriker på heltid.
Hade ju inte blivit förvånad om de skulle vara Klimakteriet eller så,för ibland känns de som om att om de bara går att jävlas så jävlas vi med Lisa.

Nu ska jag zappa runt lite mer,kanske man hittar nåt att titta på. Men de lutar åt att de blir 2½ män.

ses

Inga kommentarer: