Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 1 maj 2010

ojoj

Igår såg de ut som om de bara skulle ha varit Jag & Tommy som skulle sitta själv som två halvfulla pensionärer i soffan framför Spotify. Men som tur va så ändrade det sej.
Vi hamnade i Strinne i stället. Mycket trevligare än att sitta hemma.
Missade även Brasan här i Björkå,för jag hade för mej att den tändes 19.30,men när vi gjort oss klar för att gå dit,så kollade Tommy på lappen vi fått i brevlådan & då va de bara att ta av sej ytterkläderna igen,för den började brinna redan 18.30....så dumt.
Från början va de meningen att brorsan & några andra skulle komma till oss,därav halvfulleriet som jag skrev om nyss. Men blev då som sagt ändrade planer.
Men kul hade vi & på krogen hamnade vi. Men Tommy åkte hem eftersom han skulle hålla på med veden idag,brorsan åkte oxå hem,men av helt andra orsaker....matar man fåglarna med öl & diverse annat så är nog sängen ett säkrare kort än att gå på krogen.
Men jag,Hanna,Ida,Emma.N & Angelica for på krogen & rockade arslet av oss. Va såååå kul.
Sen när de va slut så skulle man ju hem. Lycka till säger jag om det. Men 4 i morse va jag hemma efter att fått ta en taxi. 200 kr fattigare (vilket va vääääääldigt billigt) & dyngsur efter att stått ute i 1½ timme. Sängen har aldrig varit skönare. Väckte ju så klart Tommy & surrade på med honom ett bra tag,så lagom till att jag somnade i en mening typ så va han klarvaken & redo för dagen,men han somnade oxå om efter mycket om & men.
Vaknade vid 10 av att Mamma ringde & sen va de lika bra att masa sej upp.
Erik,farmor,farfar & Tomas kom hit en snabbis. Hämtade ombyte till Erik & for iväg igen. Denna gång mot S-vall & till hans älskade Helena & Jimmy. Drakborgen & säkert en hel del bus.
Slöade i soffan en stund tills Tommy kom in & bad mej dra i spaken....min tanke drogs åt ett annat håll,men de va en helt annan spak,nämligen den på vedklyvargrejen. Hjälpte honom med det en stund,men lessnade när jag fick massa sågspån i ögonen. Sånt hatar jag.
In & duscha & göra sej klar eftersom Mamma hade bjudit oss på middag. Egentligen skulle Erik ha varit med oxå,men han for ju till S-vall han.
Hos mamma så fick vi kycklingfilé,sås & potatisgratäng...allt Laktos & glutenfritt. Samma sak med efterrätten som bestog av äppelpaj med glass (även den laktosfri).
Sen när vi skulle hem så gjorde vi en räd ner i källaren,frysen & kylen så nu har vi potatis,köttfärs,stek,filé,torsk & laktosfri mjölk & cream fraich. Hon hade även gjort skorpor,drömrulltårta & muffins åt mej...även de laktos & glutenfritt. Mamma hon kan hon. Älskar henne!!!
Nu är vi hemma & snart blir de sängen för mej,attans va trött jag är.
Föskyld har jag blivit igen oxå. Trodde ju att whiskey,mintu & shottarna som jag drack igår skulle göra mej frisk som en nötkärna hela livet,men där hade jag fel. Men förhoppningsvis så går de över fort. Inte har jag tid eller råd att vara sjuk inte.

Nu går jag in i sista månaden på praktiken oxå,känns inge kul alls faktiskt. Men men, så är de ibland.

Nu blir de Te & sen sängen.
ses

Inga kommentarer: