Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 16 augusti 2010

Datageniet

Alltså jag måste nog gå nån datakurs,så jag bli så där smart & kan göra allt utan att de blir galet eller måsta be om hjälp. För be om hjälp är inte min starka sida.
Vill som göra om min bloggsida lite,men vad händer...jo självklart bli de fel & jag lessnar när de inte går som jag vill. Så min blogg kommer föralltid vara tråkigt ful hela tiden,eftersom jag inte ha ro till att sitta & läsa under "hjälp" hela tiden. Vill att de ska gå snabbt & smärtfritt,lite som att köra bil...Inte som att dra vaxremsorna av benen. Vilket är allt annat än smärtfritt,men varje vår kommer dessa remsor fram,tar & klistrar fast en remsa på benet,drar till & 5 hårstrån följer med de andra sitter kvar & de gör förbannat ont. Sen blir de hyveln resten av sommarn.. Onödigt vetande?!? Absolut.
Ja,nu kan man undra vad de hade att göra med mina datakunskaper & de kan jag inte svara på riktigt.


I helgen blev de iaf Sandslån med Sambo & Granne. Grannen & jag delade på en flaska whisky..behöver ju inte säga hur jag mådde då på Söndag. Grannen bjöd även på en Öl oxå när vi kom fram....jag klippte honom innan vi for,betalningen va öl..Ja,tack.
Va väldigt roligt,fick dansa till & med. Den här gången gick de som en dans..haha, klev inte en enda på tårna inräknat han jag dansade med. Annars är de ju jag som stampar på tårna & ska styra hela tiden,men inte den här gången. Lite stelt i början kanske men sen blev de bättre.
Han frågade om vi skulle gnussedansa,men jag nekade,Jag är snart 28 år & har haft 2 Diskbråck...behöver inte förklara närmare.
Hade väldigt roligt,men saknade mina vänner. Hade varit roligt att ha nån att prata tjejgrejs med oxå inte bara lyssna om lastbilar,tjejer & försvara de kvinnliga könet inför okända & kända karlar. Kvällens roligaste skämt (enligt karlarna vid bordet jag satt) va; Vart nånstans sitter Trosan åt hårdast?? Runt handleden... Tydligen va de årets roligaste skämt. Humor humor.


Knoppade väldigt tidigt igår iaf. Vid 21 låg hela familjen i sängen. Jag & Tommy började se Jönssonligan Spelar högt. Jag såg aldrig slutet.
Men så va jag pigg när Tommy kom & sa hej då oxå. Lilleman började Möxa på i sitt rum vid kart över 6,men den här gången fick han inte väcka mej eftersom jag redan va vaken...kors i taket. Men kom inte upp i duschen förrän efter en halvtimme. Har ju väldigt långt startsnöre på morronen.
Lilleman är på dagis nu till halv 2,sen vet jag inte vad vi ska hitta på för bus. Tror vi ska ta fiskespöna & bege oss iväg på en liten fisketur nånstans i de djupa skogarna där de finns en sjö.
Han har börjat intresserat sej mer & mer för Engelska. Så igårkväll frågade han om allt...precis allt i sitt sovrum. Man får ju tänka till både en & 5 gången innan man svarar. Sen kan de ju komma extra frågor oxå,i form av; Men mamma vem har bestämt att kanin ska heta Rabbit då?? är de din kompis som sagt de??
Inte konstigt att de går mycket hårfärg...

ses

Inga kommentarer: