Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 23 augusti 2010

Mask.

Har letat mask idag med lilleman,vi ska fiska har vi bestämt. 5 st hittade vi,inte mer inte mindre. Hur långt kommer man med det då?? Vi har inget bra maskställe så jag vet inte vart man ska gräva utan att förstöra nån buske eller gräva av nån elkabel.
Lilleman är ju livrädd för maskar(jo han är rädd för de mesta),mest är de för att dom är kletiga. Bli kletig om fingrarna är ju de värsta som kan hända tydligen.
Så jag fick gräva,ta upp masken & lägga den på Eriks plastspade som han höll i & sen kunde han lägga dom i hinken. På så sätt Samarbetade vi,enligt Erik.
Han ha varit på dagis idag & där hade han börjat väva. Han va så duktig enligt B-M,han hade förstått på en gång hur man skulle göra. Men såklart att han gjorde det,de är ju min son.
Näe då,men jag är impad på att han sitter still & gör de,han brukar ju inte ha ro i kroppen att göra nåt förutom att plocka fram & sen lessna & sedan plocka fram nåt annat iställe...o.s.v.

I helgen va de Sandslån & dans som gällde. Va högst osäkert att vi skulle kunna åka iväg eftersom vi inte visste vem som kunde köra. Är ju inte lätt att få tag på en frivillig chaffis en lördagkväll. Väldigt rolig kväll blev de ändå. Fast de va varmt & kvaft inne på dansbanan.
Dansade & dansade lite till. Nu är man inte lika osäker så då vågar man ju till å med bjuda upp några. När man väl kommer på de här med att slappna av lite & inte trampas på fötterna hela tiden så gå de ju bara finfint.
Nu är de Kullberg & Lasse Stefanz som gäller. Skulle va kul om man fick med sej massa danssugna människor dit. Dra ihop de här "Dagismammagänget" som man va ute med på krogen förra året. Ska nog höra mej för lite om det tror jag.

Näe,ett väldigt tråkigt & onödigt inlägg egentligen,men ids inte lägga ner nån energi idag på ett inlägg,de har ju inte hänt så mycket.

Jamen just ja,jag har ju rakat mej....på huvudet alltså. Ena sidan har ju 12mm stubb nu. Lägger in en bild sen eller så finns ju bilden på FB.

Inga kommentarer: