Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 7 augusti 2010

Urkult

Ja förförsta gången har jag nu varit på Urkult & Eldnatten. Helt klart inte värt 250 pengar,blev rastlös efter 10 min. Men väldigt skön stämmning där. Alla snackade med alla & under den tiden jag va där & flummade på så såg jag inte till ett endaste bråk.
Jag,Emma,Tina & Johanna fixade Chaffis som körde oss. Brorsan kom oxå med på ett hörn så jag blev förpassad till Bagaget i min egen bil..?!?! Hallå,är väl meningen att den som ägen bilen ska få första ching på framsätet...eller?? Ja,jag fick iaf sitta där & efter en stund så kom Emma bak för att hålla mej sällskap.
Efter den skräckfärden som man behövde bedöva sej med allehanda alkoholhaltiga drycker.så ramlade vi ur bilen & försökte hitta ingången till spektaklet. Sen va de bara att köra på,fullt ös & full fokus på att inte tappa bort Emma.
När Elden slocknat & vi hade dansat till Kapten Röd ett tag så bestämde vi oss för en hamburgare,men då fick man gå ut ur området en bit...För annars så va de bara Vegetarisk humbug & annat koliox. Passade inte 3 magar som krävde Hamburgare.
När vi väl hittat hamburgarförsäljaren & hans godisförsäljarkumpan så köpte vi oss varsin hambugare & så började vi tokragga....(de går nämligen rykten om att jag raggar på allt & alla när jag är ute,anser själv inte att jag gör de,men alla andra säger ju att jag gör de....så nu har ni nåt att prata om igen!!!!) Jag körde alla raggningsrepliker jag kunde komma på...
Kommer du hit ofta eller??
Hjälp jag kan inte simma,jag drunknar i dina ögon!!
Men hur kan du hamnat här?? När du nyss va i mina drömmar.
Vart ha du varit hela mitt liv??
Här får du 2 kr så att du kan ringa hem till mamma & säga att du inte kommer hem ikväll...
Sen min personliga favorit...som jag fick på Fb.
Hade jag varit Hund nu,hade jag Juckat mot ditt ben!!

Den stackars försäljaren gick längre & längre in mot Hamburgarkollegan & tittade lite skrämt på mej som följde efter. Behöver jag säga att vi kommer att gifta oss,skaffa 14 barn & bo i en hydda i Jönköping?? För dom där raggningsreplikerna gick ju verkligen hem...Eller inte. Så nu ha ni ju beviset på att jag verkligen kan ragga.
Fick iaf en sak från honom...Ett självlysande Neonrosa armband. De fanns nämligen inga Rosor i närheten...de tror jag va hans enda raggningsreplik.
Åkte väl hem vid 3 nångång,lite lugnare & tystare i bilen på väg hem kan jag lova. Surrade & käkade lite med Per som skjutsade hem oss dit där våra nycklar passar.
Sen sov jag...ända till 16 när Tommy ringde,alltså sov jag i 12 timmar ungefär.
Gjorde mej klar & sen begav jag mej till Arbetet.
Va så där lagom mör när jag kom hem i morse,men när lilleman kastar sej om halsen på en så får man ny energi. Gick väldigt fort hem iaf,de upptäckte jag när Tommy tittade på klockan lite skeptiskt. Halv 8 va jag hemma & slutade 7.10...hhmm kanske lite fort.

Näe,snart är de dax igen för en drabbning på jobbet & sen är de bara 2 nätter kvar av sommarvikariatet.

ses

Inga kommentarer: